안녕하세요 목동 영어 미키박 쌤입니다.
3등급도 전교 1등으로! (서울 영일고, 송도 박문여고)
3등급도 전교 2등으로! (서울 목동고)
5등급도 1등급으로! (서울 진명여고)
3등급도 1등급으로! (서울 마포고, 서울 신도림고)
모두가 목동 미키박영어 미키박쌤과 함께 한 결과입니다.
오늘은 2023년 3월 고1 모의고사 30번 분석 및 변형문제입니다.
분석으로 완벽하게 익히고
변형문제도 풀어서
2023년 3월 고1 모의고사 30번 분석 및 변형문제는 완벽하게 맞출 수 있도록 연습해 보실까요?
영상으로 확인하기 :
단계는 다음과 같습니다.
1. 혼자 해보기
2. 원문 분석
3. 혼자 복습해보기
이 과정이 다 끝나고 나면
4. 변형문제 풀기
이렇게 진행됩니다.
그럼, 시작해 보실까요?
Here we go!
1. 혼자 해보기
The major philosophical shift in the idea of selling came when industrial societies became more affluent, more competitive, and more geographically spread out during the 1940s and 1950s.
2. 원문 분석
The major philosophical shift / in the idea of selling / came
판매 개념에 주요한 철학적 변화가 일어났다.
-> 철학적 변화?? 이게 뭔지 이해하셔야 합니다. 일단, 글을 더 읽어보면서 이해하죠.
when industrial societies became more affluent, / more competitive, / and more geographically spread out / during the 1940s and 1950s.
산업 사회가 더 부유하고, / 더 경쟁적이고, / 더 지리적으로 퍼져 나가게 되면서 / 1940년대와 1950년대 동안
-> and 는 여러개를 나열하는 '병렬구조'를 나타내죠? '병렬구조'는 '같은 품사를 나열한다'고 이해하시면 됩니다.
그런데, affluent 형용사, competitive 형용사, and geographically 부사??? 이런 거에 속지 마세요.
시험에서는 geographical 이렇게 바꿔 출제될 수 있으니 속지 마세요!!
-> affluent~, competitive, and ~ spread out 입니다.
spread out을 수식하니 당연히 부사 geographically 가 왔죠.
3. 혼자 복습해보기
The major philosophical shift in the idea of selling came when industrial societies became more affluent, more competitive, and more geographically spread out during the 1940s and 1950s.
산업 사회가 1940년대와 1950년대 동안 더 부유하고, 더 경쟁적이고, 더 지리적으로 퍼져 나가게 되면서 판매 개념에 주요한 철학적 변화가 일어났다.
major 주요한, 중요한
philosophical 철학적인
shift 변화
industrial 산업의
competitive 경쟁적인
geographically 지리적으로
spread out ~을 퍼뜨리다
1. 혼자 해보기
This forced business to develop closer relations with buyers and clients, which in turn made business realize that it was not enough to produce a quality product at a reasonable price.
2. 원문 분석
This / forced business / to develop closer relations / with buyers and clients,
이것은 / 기업에게 강요했다 / 더 긴밀한 관계를 발전시키도록 / 구매자 및 고객과 (더 긴밀한 관계)
-> 이것 때문에 기업이 어쩔 수 없이 고객과 더 긴밀한 관계를 맺게 되었다.
which in turn / made / business / realize
이것은 결과적으로 / 기업이 / 깨닫게 했다
-> 사역동사 make + 목적어 + V : 목적어가 V하게 하다
-> which 는 어법상으로 중요합니다. 관계대명사 which 는 앞의 선행사가 '사물'이어야 하죠?
그런데, 앞의 선행사처럼 보이는 명사가 clients (고객들 : 사람명사)이군요?
그럼, 시험에서는 이 which 를 who 라고 바꿔 출제할 수 있습니다. 속지 마세요!!
that it was not enough / to produce a quality product / at a reasonable price.
충분하지 않다는 것을 (깨닫게 했다) / 양질의 제품을 생산하는 것은 / 합리적인 가격에
-> 주어 자리에 it이 있으면 '가주어'입니다. 당연히 '진주어'가 to produce ~ 이죠? 이 때, 진주어는 '~하는 것은'이라고 해석합니다.
-> it was not enough / to produce ~
충분하지 않았다 / ~을 생산하는 것은
-> 여기서 내용 상으로 조심해야 할 것이 있어요.
합리적인 가격은 '싼 가격'을 뜻하는 게 아닙니다!!!!
-> 시험에서 '싼 가격'에 제품을 생산한다는 식의 선택지가 나오면 내용 상으로 틀린 겁니다. 속지 마세요!!!
-> 합리적인 가격 = 적정 가격
이렇게 이해하시면 됩니다.
-> 적정 가격에 양질의(질이 좋은) 제품을 생산하는 것만으로는 불충분하다는 말이군요.
-> 고객과 더 긴밀한 관계를 맺어야 살아남을 수 있다!!
3. 혼자 복습해보기
This forced business to develop closer relations with buyers and clients, which in turn made business realize that it was not enough to produce a quality product at a reasonable price.
이로 인해 기업은 구매자 및 고객과 더 긴밀한 관계를 발전시켜야 했고, 이것은 결과적으로 기업이 합리적인 가격에 양질의 제품을 생산하는 것으로는 충분하지 않다는 것을 깨닫게 했다.
relation 관계
buyer 구매자
client 고객
realize 깨닫다
quality 양질의, 질 좋은
reasonable 합리적인
1. 혼자 해보기
In fact, it was equally essential to deliver products that customers actually wanted.
2. 원문 분석
In fact, / it was equally essential / to deliver products / that customers actually wanted.
사실, / 마찬가지로 매우 중요했다 / 제품을 내놓는 것이 / 고객이 실제로 원하는 (제품)
-> 기업이 예측해서 제품을 생산하는 게 아니라, 고객의 수요을 조사해서, 고객이 원하는 제품을 만들어야 한다!!
3. 혼자 복습해보기
In fact, it was equally essential to deliver products that customers actually wanted.
사실, 고객이 실제로 원하는 제품을 내놓는 것이 마찬가지로 매우 중요했다.
equally 마찬가지로
essential 매우 중요한
customer 고객
1. 혼자 해보기
Henry Ford produced his bestselling Tmodel Ford in one color only (black) in 1908, but in modern societies this was no longer possible.
2. 원문 분석
Henry Ford produced his bestselling Tmodel Ford / in one color only (black) / in 1908,1908년에
Henry Ford는 자신의 가장 많이 팔렸던 T모델 Ford를 생산했다 / 단 하나의 색상(검은색)으로만 /
but in modern societies / this was no longer possible.
하지만 현대 사회에서는 / 이것이 더 이상 가능하지 않았다.
-> 검은색 차를 싫어하는 사람들은 절대 이 차를 구매하지 않겠군요?
-> 고객의 수요에 맞춰 상품을 판매하라고!!
3. 혼자 복습해보기
Henry Ford produced his bestselling Tmodel Ford in one color only (black) in 1908, but in modern societies this was no longer possible.
1908년에 Henry Ford는 자신의 가장 많이 팔렸던 T모델 Ford를 단 하나의 색상(검은색)으로만 생산했지만, 현대 사회에서는 이것이 더 이상 가능하지 않았다.
produce 생산하다
modern 현대의
no longer 더 이상 ~하지 않다
1. 혼자 해보기
The modernization of society led to a marketing revolution that destroyed the view that production would create its own demand.
2. 원문 분석
The modernization of society / led to a marketing revolution / that destroyed the view / that production would create its own demand.
사회의 현대화는 / 마케팅 혁명으로 이어졌다 / 견해를 파괴하는 / 생산이 그 자체의 수요를 창출할 것이라는 (견해를 )
-> the view / that
견해(추상적 의미의 명사) + that + 완전문 -> 동격의 접속사 that 입니다. 해석은 '~라는'으로 합니다.
시험에서는 that 을 which 로 바꿔서 출제할 수 있습니다. 속지 마세요!!!
동격의 접속사 that + 완전문
관계대명사 which + 불완전문(주,목,보어 중 하나 없음)
3. 혼자 복습해보기
The modernization of society led to a marketing revolution that destroyed the view that production would create its own demand.
사회의 현대화는 생산이 그 자체의 수요를 창출할 것이라는 견해를 파괴하는 마케팅 혁명으로 이어졌다.
modernization 현대화
marketing 마케팅
revolution 혁명
demand 수요
1. 혼자 해보기
Customers, and the desire to meet their diverse and often complex needs, became the focus of business.
2. 원문 분석
Customers, / and the desire / to meet their diverse and often complex needs, / became the focus of business.
고객들 / 그리고 욕망이 / 그들의 다양하고 흔히 복잡한 욕구를 충족하고자 하는 / 기업의 초점이 되었다.
-> 회사가 판매를 통한 이익을 극대화하고 싶으면??
-> 고객을 잡아라!! 그리고 고객이 원하는 바(욕구)를 충족시키는 회사가 되어라!!!
-> 이것이 기업의 초점(제일 신경써야 하는 점)이 되었다는 의미입니다.
3. 혼자 복습해보기
Customers, and the desire to meet their diverse and often complex needs, became the focus of business.
고객과 그들의 다양하고 흔히 복잡한 욕구를 충족하고자 하는 욕망이 기업의 초점이 되었다.
meet 충족시키다
diverse 다양한
complex 복잡한
와우, 여기까지 상세한 해설이었습니다.
힘들다... 휴우...
여러분도 고생하셨어요!!
그럼 2023년 3월 고2 모의고사 30번 변형문제를 풀러 가 보시죠!
변형문제 1
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 것은?
The major philosophical shift in the idea of selling came when industrial societies became more affluent, more competitive, and more ①geographically spread out during the 1940s and 1950s. This forced business to develop closer relations with buyers and clients, ②who in turn made business realize that it was not enough to produce a quality product at a reasonable price. In fact, it was ③equally essential to deliver products that customers actually wanted. Henry Ford produced his ④bestselling Tmodel Ford in one color only (black) in 1908, but in modern societies this was no longer possible. The modernization of society led to a marketing revolution that destroyed the view ⑤that production would create its own demand. Customers, and the desire to meet their diverse and often complex needs, became the focus of business.
정답은?
②who -> which
This forced business to develop closer relations with buyers and clients, ②who in turn made business realize that it was not enough to produce a quality product at a reasonable price.
관계대명사 which 는 '앞내용 혹은 앞문장'을 선행사로 취할 수 있습니다. 본문에서는 앞내용(회사가 고객들과 더 긴밀한 관계를 맺을 수밖에 없다는 것)을 가리키기 때문에, which 가 옳습니다.
변형문제 2
다음 빈칸에 들어갈 가장 알맞은 것은? (원문 전체 변형 문제입니다)
The selling philosophy underwent a significant change during the 1940s and 1950s as industrial societies became wealthier, more competitive, and more geographically dispersed. This necessitated closer relationships between businesses and customers, causing them to realize that ______________. In fact, businesses had to ensure that they delivered products that satisfied their customers' desires. In the past, Henry Ford's T-model Ford was produced in only one color (black) in 1908, but this approach was no longer viable in modern societies. As society modernized, a marketing revolution occurred that challenged the notion that production would generate its own demand. Customers and their diverse and often complicated needs became the primary focus of businesses.
① identifying customer needs could also contribute to social development
② simply producing a high-quality product at a reasonable price was insufficient
③ customer satisfaction increased the possibility of mass production
④ the value of a company could vary depending on customer satisfaction
⑤ the diversification of product types was not sufficient to satisfy the needs of customers
정답은?
② simply producing a high-quality product at a reasonable price was insufficient
단순히 합리적인 가격으로 고품질의 제품을 생산하는 것은 충분하지 않았다
참고 :
① identifying customer needs could also contribute to social development
고객의 수요를 파악하는 것은 사회 발전에도 기여할 수 있었다
② simply producing a high-quality product at a reasonable price was insufficient
단순히 합리적인 가격으로 고품질의 제품을 생산하는 것은 충분하지 않았다
③ customer satisfaction increased the possibility of mass production
고객의 만족은 대량 생산의 가능성을 높여주었다
④ the value of a company could vary depending on customer satisfaction
기업의 가치는 고객 만족도에 따라 달라질 수 있었다
⑤ the diversification of product types was not sufficient to satisfy the needs of customers
제품 종류의 다양화는 고객의 욕구를 충족시키기에는 충분하지 않았다
변형문제 3
다음 글에 이어질 순서를 정하시오.
The major philosophical shift in the idea of selling came when industrial societies became more affluent, more competitive, and more geographically spread out during the 1940s and 1950s.
(A) In fact, it was equally essential to deliver products that customers actually wanted. Henry Ford produced his bestselling Tmodel Ford in one color only (black) in 1908, but in modern societies this was no longer possible.
(B) This forced business to develop closer relations with buyers and clients, which in turn made business realize that it was not enough to produce a quality product at a reasonable price.
(C) The modernization of society led to a marketing revolution that destroyed the view that production would create its own demand. Customers, and the desire to meet their diverse and often complex needs, became the focus of business.
정답은?
B-A-C
변형문제 4
다음 중 글의 흐름과 무관한 문장은?
The major philosophical shift in the idea of selling came when industrial societies became more affluent, more competitive, and more geographically spread out during the 1940s and 1950s. ①This forced business to develop closer relations with buyers and clients, which in turn made business realize that it was not enough to produce a quality product at a reasonable price. ②In fact, it was equally essential to deliver products that customers actually wanted. Henry Ford produced his bestselling Tmodel Ford in one color only (black) in 1908, but in modern societies this was no longer possible. ③In order to survive in the highly competitive marketplace, he dared to innovate the preexisting, old-fashioned structure in the company. ④The modernization of society led to a marketing revolution that destroyed the view that production would create its own demand. ⑤Customers, and the desire to meet their diverse and often complex needs, became the focus of business.
정답은?
③In order to survive in the highly competitive marketplace, he dared to innovate the preexisting, old-fashioned structure in the company.
③경쟁이 치열한 시장에서 살아남기 위해, 그는 회사에서 기존의 구식 구조를 과감하게 혁신했다.
변형문제 5
다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
The major philosophical shift in the idea of selling came when industrial societies became more affluent, more competitive, and more geographically spread out during the 1940s and 1950s. This forced business to develop closer relations with buyers and clients, which in turn made business realize that it was not enough to produce a quality product at a reasonable price. In fact, it was equally essential to deliver products that customers actually wanted. Henry Ford produced his bestselling Tmodel Ford in one color only (black) in 1908, but in modern societies this was no longer possible. The modernization of society led to a marketing revolution that destroyed the view that production would create its own demand. Customers, and the desire to meet their diverse and often complex needs, became the focus of business.
↓
Businesses realized the need to produce _____(A)_____ products, not just high-quality and reasonably priced ones, due to the modernization of society and the need to develop closer relationships with ______(B)____.
정답은?
① customer-desired customers
Businesses realized the need to produce customer-desired products, not just high-quality and reasonably priced ones, due to the modernization of society and the need to develop closer relationships with customers.
기업들은 사회의 현대화와 고객과의 긴밀한 관계 구축의 필요성으로 인해 고품질의 합리적인 가격의 제품만이 아닌 고객이 원하는 제품을 생산해야 한다는 것을 깨달았습니다.
참고 :
지금까지 2023년 3월 고1 모의고사 30번 분석 및 변형문제를 연습하셨습니다.
아주 확실해졌죠?
아주 잘 하셨습니다.
반드시 도움이 되셨을거라 확신합니다.
다음 자료인 2023년 3월 고1 모의고사 31번 분석 및 변형문제도 기대해주세요.
지금까지 목동 영어 미키박 쌤이었습니다.
감사합니다.
'2023년 3월 고1 모의고사 변형문제(무료)' 카테고리의 다른 글
2023년 3월 고1 모의고사 32번 분석 및 변형문제 (0) | 2023.03.30 |
---|---|
2023년 3월 고1 모의고사 31번 분석 및 변형문제 (0) | 2023.03.30 |
2023년 3월 고1 모의고사 영어 29번 분석 및 변형문제(무료) (2) | 2023.03.29 |
2023년 3월 고1 모의고사 영어 24번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.03.29 |
2023년 3월 고1모의고사 23번 분석 및 변형문제(무료) (2) | 2023.03.27 |