2022년 6월 고2 모의고사 변형문제(무료)

2022년 6월 고2 모의고사 21번 해설 및 변형문제(무료)

목동미키박영어 2022. 6. 30. 18:29
728x90

안녕하세요 목동 영어쌤 미키박쌤입니다.

 

오늘은 2022년 6월 고2 모의고사 21번 변형문제를 포스팅하겠습니다.

 

여러분들의 내신 성적에 대한 자신감,

 

그리고 이를 바탕으로 더 나은 수능 성적을 위해서

 

'고퀄무료 변형문제'를 제공해드립니다.

 

2022년6월고2모의고사

 

 

그럼 시작해볼까요?

 

 

먼저 내용 및 어법 중요 포인트 확인입니다.

 

For companies interested in delighting customers, exceptional value and service become (becoming - X) part of the overall company culture.

고객들을 즐겁게 하는 데 관심이 있는 기업들에게, 뛰어난 가치와 서비스는 기업 문화 전반의 일부가 된다.

 

become (becoming - X) 주어가  exceptional value and service이므로 동사 형태인 become 이 옳습니다.

(시험에서는 동사를 준동사로, 준동사를 동사로 바꿔 여러분을 유혹합니다.

 

동사와 준동사의 개념 확인하기 : https://jammygymenglish.tistory.com/entry/%EC%A4%80%EB%8F%99%EC%82%AC

 

준동사

안녕하세요 재미짐영어 미키박쌤입니다. 오늘은 준동사의 개념 및 동사와 준동사의 구분에 대해 알려드립니다. 동사가 뭔지는 아시죠? 네, 바로 '움직임'을 나타내는 말이죠? 말을 타다, 말을 하

jammygymenglish.tistory.com

 

 

 

For example, year after year, Pazano ranks at or near the top of the hospitality industry in terms of customer satisfaction.

예를 들어, 해마다, 고객 만족이라는 측면에서 Pazano는 서비스업 중 최상위 또는 상위권을 차지한다.

 

 

The company’s passion for satisfying customers is summed up in its credo, which promises that its luxury hotels will deliver a truly memorable experience.

고객을 만족시키기 위한 그 기업의 열정은 그것의 신조에 요약되어 있고, 이는 그 기업의 고급 호텔이 진정으로 기억될 만한 경험을 제공할 것을 약속한다.

 

 

Although a customer­centered firm seeks to deliver high customer satisfaction relative (relatively - X) to competitors, it does not attempt to maximize customer satisfaction.

고객 중심 기업은 경쟁사 대비 높은 고객 만족을 제공하고자 하지만, 그것은 고객 만족을 최대화하려고 하지는 않는다.

 

relative (relatively - X) : relative 는 형용사이므로 앞의 satisifaction 을 수식하고 있습니다.

시험에서는 '형용사냐 부사냐 구분하는 문제'가 출제되기도 합니다.

 

형용사와 부사의 개념과 역할 알아보기 : https://jammygymenglish.tistory.com/entry/%EC%98%81%EC%96%B4-%ED%98%95%EC%9A%A9%EC%82%AC

 

영어 형용사

안녕하세요 재미짐영어 미키박쌤입니다. 오늘은 영어의 형용사에 대한 기초 개념 설명에 대해 포스팅하겠습니다. 형용사? '모양, 형태, 상태 등을 나타내는 말'이죠? 영어 형용사는 한국어 형용

jammygymenglish.tistory.com

 

 

 

A company can always increase customer satisfaction by lowering its price or increasing (increase - X) its services.

기업은 가격을 낮추거나 서비스를 증진시킴으로써 고객 만족을 항상 높일 수 있다.

 

increasing (increase - X) : 앞의 or 를 보아 병렬에 대한 개념을 알아야 합니다.

병렬은 나열이죠? 반드시 해석으로 형태를 파악해야 합니다. 

 

병렬에 대한 개념 알아보기 : https://youtu.be/JUFr329fC6A

병렬

 

But this may result in lower profits.

하지만 이것은 더 낮은 이윤으로 이어질지도 모른다.

 

 

Thus, the purpose of marketing is to generate customer value profitably (profitable - X).

따라서, 마케팅의 목적은 수익을 내면서 고객 가치를 창출하는 것이다.

 

profitably (profitable - X) :

profitable (수익을 내는 : 형용사) 

profitably (수익을 내며 : 부사)

 

 

 

This requires a very delicate balance: the marketer must continue to generate more customer value and satisfaction but not ‘give away the house’.

이것은 매우 미묘한 균형을 필요로 한다: 마케팅 담당자는 더 많은 고객 가치와 만족을 계속해서 창출해야 하지만 ‘집을 거저나 다름없이 팔아서는’ 안 된다.

 

 

 

이상 내용 이해가 되셨죠?

 

 

 

 

 

그럼, 동의어가 포함된 어휘 학습을 하실까요?

 

 

영어 (English) 한국어 (Korean) 동의어 (Synonym)
companies 회사들 firms, businesses
interested 관심 있는 fascinated, intrigued
delighting 기쁘게 하는 pleasing, satisfying
exceptional 탁월한 outstanding, extraordinary
value 가치 worth, importance
service 서비스 assistance, help
part 일부가 되다 become a component, be included
overall 전반적인 general, overall
culture 문화 customs, traditions
example 예시 instance, illustration
ranks 순위를 매기다 places, positions
hospitality industry 호텔업계 hotel industry, lodging sector
customer satisfaction 고객 만족 client contentment, consumer happiness
passion 열정 enthusiasm, ardor
satisfying 만족시키는 fulfilling, pleasing
summed up 요약되다 summarized, encapsulated
credo 신조 motto, principle
promises 약속한다 guarantees, assures
luxury hotels 고급 호텔 upscale hotels, deluxe accommodations
deliver 제공하다 provide, supply
truly 정말로 genuinely, sincerely
memorable 기억에 남는 unforgettable, remarkable
experience 경험 encounter, event
customer-centered 고객 중심의 client-focused, consumer-oriented
firm 회사 company, business
seeks 찾다 looks for, searches
high 높은 elevated, superior
relative to 비교적으로 in comparison to, in relation to
competitors 경쟁 업체들 rivals, opponents
attempt 시도하다 try, endeavor
maximize 극대화하다 maximize, optimize
customer satisfaction 고객 만족도 client contentment, consumer happiness
increase 증가시키다 raise, enhance
lowering 낮추는 reducing, decreasing
price 가격 cost, value
increasing 증가하는 growing, expanding
services 서비스들 offerings, amenities
result in 결과로 이어지다 lead to, cause
lower 낮은 reduced, decreased
profits 이익 earnings, gains
purpose 목적 objective, aim
marketing 마케팅 promotion, advertising
generate 생산하다 create, produce
profitably 수익성 있게 lucratively, gainfully
requires 필요로 하다 demands, needs
delicate 섬세한 sensitive, subtle
balance 균형 equilibrium, stability
marketer 마케터 advertiser, promoter
continue 계속하다 carry on, proceed
more 더 많은 additional, extra
but not 하지만 however, nevertheless
'give away the house' '모든 것을 내주다' 'offer too much', 'provide excessively'

 

 

 

 

 

 

 

이젠 변형문제로 마무리해 봅시다!

 

화이팅!

 

 

 

 

변형문제 1

 

다음 글의 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?

For companies ①interested in delighting customers, exceptional value and service become part of the overall company culture. For example, year after year, Pazano ranks at or near the top of the hospitality industry in terms of customer satisfaction. The company’s passion for satisfying customers ②to be summed up in its credo, which promises that its luxury hotels will deliver a truly memorable experience. Although a customer­centered firm seeks ③to deliver high customer satisfaction relative to competitors, it does not attempt to maximize customer satisfaction. A company can always increase customer satisfaction by lowering its price or ④increasing its services. But this may ⑤result in lower profits. Thus, the purpose of marketing is to generate customer value profitably. This requires a very delicate balance: the marketer must continue to generate more customer value and satisfaction but not ‘give away the house’.

* credo: 신조

 

 

 

 

 

정답은?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ②to be -> is 

 

 

 

 

 

변형문제 2

 

다음 글의 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?

For companies interested in delighting customers, exceptional value and service become part of the overall company culture. For example, year after year, Pazano ranks at or near the top of the hospitality industry in terms of customer satisfaction. The company’s passion for satisfying customers is summed up in its credo, which promises that its luxury hotels will deliver a truly memorable experience. Although a customer­centered firm seeks to deliver high customer satisfaction relative to competitors, it does not attempt to maximize customer satisfaction. A company can always increase customer satisfaction by lowering its price or increasing its services. But this may result in lower profits. Thus, the purpose of marketing is ______________. This requires a very delicate balance: the marketer must continue to generate more customer value and satisfaction but not ‘give away the house’.

* credo: 신조

① to make good impressions to get most attentions in the market

② to differentiate its own uniqueness from its competitors'

③ to reduce the cost of marketing on any media

④ to gain more profits by selling more goods

⑤ to generate customer value profitably

 

 

 

 

 

 

 

정답은?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

⑤ to generate customer value profitably

 

 

 

 

 

 

변형문제 3

 

다음 글의 흐름으로 보아, 주어진 문장이 들어가기에 가장 적절한 곳은?

But this may result in lower profits.

For companies interested in delighting customers, exceptional value and service become part of the overall company culture. ① For example, year after year, Pazano ranks at or near the top of the hospitality industry in terms of customer satisfaction. ② The company’s passion for satisfying customers is summed up in its credo, which promises that its luxury hotels will deliver a truly memorable experience. ③ Although a customer­centered firm seeks to deliver high customer satisfaction relative to competitors, it does not attempt to maximize customer satisfaction. ④ A company can always increase customer satisfaction by lowering its price or increasing its services. ⑤ Thus, the purpose of marketing is to generate customer value profitably. This requires a very delicate balance: the marketer must continue to generate more customer value and satisfaction but not ‘give away the house’.

* credo: 신조

 

 

 

정답은?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

⑤ 

 

 

 

 

 

 

변형문제 4

 

주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?

For companies interested in delighting customers, exceptional value and service become part of the overall company culture.

 

(A) Although a customer­centered firm seeks to deliver high customer satisfaction relative to competitors, it does not attempt to maximize customer satisfaction. A company can always increase customer satisfaction by lowering its price or increasing its services. But this may result in lower profits.

(B) Thus, the purpose of marketing is to generate customer value profitably. This requires a very delicate balance: the marketer must continue to generate more customer value and satisfaction but not ‘give away the house’.

(C) For example, year after year, Pazano ranks at or near the top of the hospitality industry in terms of customer satisfaction. The company’s passion for satisfying customers is summed up in its credo, which promises that its luxury hotels will deliver a truly memorable experience.

* credo: 신조

① (A)-(C)-(B) ② (B)-(A)-(C) ③ (B)-(C)-(A) ④ (C)-(A)-(B) ⑤ (C)-(B)-(A)

 

 

 

 

 

 

정답은?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

④ (C)-(A)-(B)

 

 

 

 

 

 

 

 

이상입니다.

 

아주 확실해졌죠?

 

지금까지 모의고사변형문제월드 미키박쌤

2022년 6월 고2 모의고사 21번 분석 및 변형문제를 연습하셨습니다.

 

 

다음 자료인  2022년 6월 고2 모의고사 22번 분석 및 변형문제도 확인해보실까요?

 

22번 확인하러 가기

 

2022년 6월 고2 모의고사 22번 해설 및 변형문제(무료)

안녕하세요 모의고사 변형문제월드 미키박쌤입니다. 오늘은 2022년 6월 고2 모의고사 22번 변형문제를 포스팅하겠습니다. 여러분들의 내신 성적에 대한 자신감, 그리고 이를 바탕으로 더 나은 수

mickeypark999.tistory.com

 

 

 

이 외에도

구글다음네이버유튜브에서 모의고사변형문제월드 미키박쌤이라고 검색하시면

정말 많은 모의고사 변형문제 자료들을 무료로 활용하실 수 있습니다.

 

문법에 대한 기본기를 더 다지시려면

재미짐영어미키박쌤 블로그를 활용하시면 됩니다.

https://jammygymenglish.tistory.com

 

목동 미키박쌤의 재미짐영어

3등급도 전교 1등이 되었습니다! (목동 영일고, 송도 박문여고) 모의고사 변형문제, 영문법 자료를 무제한으로 사용하세요! 여러분도 영어 1등급의 주인공이 될 수 있습니다!

jammygymenglish.tistory.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

728x90