3등급이 전교 1등으로!
(목동 영일고, 송도 박문여고)
바로 모의고사변형문제월드 목동 미키박쌤과 함께 한 결과입니다!
오늘은 2023년 6월 고1 모의고사 37번 해설 및 변형문제 자료입니다.
순서는 다음과 같습니다.
1. 한 줄 해석 자료로 내용 및 핵심 어법 파악하기
2. 동의어가 포함된 어휘정리자료로 어휘 익히기
3. 변형문제로 마무리하기
그럼, 모의고사변형문제월드 목동 미키박쌤과 함께
1등급 달성을 위해 달려볼까요?
Here we go!
1. 한 줄 해석 자료로 내용 및 핵심 어법 파악하기
Managers are always looking for ways to increase productivity, which is the ratio of costs to output in production.
관리자들은 항상 생산성을 높일 수 있는 방법을 찾고 있는데, 생산성은 생산에서 비용 대비 생산량의 비율이다.
-> 생산성 향상은? 당연히 같은 시간 내에 최대한 많은 것을 생산하도록 노력하는 거죠?
비용 대비 생산량? 그러니까, 최대한 적은 사람과 시간을 써서, 최대한 많은 것을 뽑아 내는 거죠. (가성비를 따진다)
Managers are always looking for ways to increase productivity, which is the ratio of costs to output in production.
which 는 관계대명사죠?
관계대명사 = 연결사 -> 동사 2개
대명사 = 연결사 아님 -> 동사 1개
이렇게 연결사냐 아니냐는 상당히 중요한 개념입니다.
Adam Smith, writing when the manufacturing industry was new, described a way that production could be made more efficient, known as the “division of labor.
제조 산업이 새로 등장했을 때 저술한 Adam Smith는 생산이 더 효율적으로 될 수 있는 방식을 설명했고, “노동 분업” 으로 알려져 있다.
-> 노동 분업? -> 일을 사람들끼리 나눠서 하는 거죠.
나는 상자 포장 전문
나는 상자 접기 전문
나는 트럭에 싣기 전문... 등으로 말이죠.
나는 먹기 전문..?
Adam Smith, writing when the manufacturing industry was new, described a way that production could be made more efficient, known as the “division of labor.
어법상 중요한 부분이 많습니다.
writing 은 동사가 아닌 준동사입니다. 주어 Adam Smith 다음에 콤마(,)가 온 다음, 동사가 올 수 없죠? 따라서, '분사구문'입니다.
-> 시험에서는 wrote 로 바꿔 출제될 수 있습니다. 속지 마세요!
Adam Smith, writing when the manufacturing industry was new, described a way that production could be made more efficient, known as the “division of labor.
described 는 동사입니다. 주어가 Adam Smith 이죠? 이에 대한 동사입니다.
-> 시험에서는 describing 으로 바꿔 출제될 수 있습니다. 속지 마세요!
Adam Smith, writing when the manufacturing industry was new, described a way that production could be made more efficient, known as the “division of labor.
efficient는 보어 자리입니다. 보어 자리에는 형용사와 부사 중 형용사를 사용합니다.
-> 시험에서는 efficiently로 바꿔 출제될 수 있습니다. 속지 마세요!
Making most manufactured goods involves several different processes using different skills.
대부분의 공산품을 만드는 것은 다른 기술을 사용하는 여러 가지 다른 과정을 포함한다.
-> 공산품은 공장에서 만들어내는 제품을 뜻합니다. (공산주의...? 아닙니다)
공장에서 만들어내는 제품이니 여러가지 제조 과정을 거치죠?
그 과정마다 담당자가 별도로 있습니다. (이게 바로 분업이죠)
Making most manufactured goods involves several different processes using different skills.
involves 는 단수동사죠? 바로 앞에 주어가 동명사구이기 때문입니다.
동명사구 = 명사구 = 명사구가 주어이면 '단수동사'입니다.
-> 시험에서는 involve 라고 바꿔 출제될 수 있습니다. 속지 마세요!
Making most manufactured goods involves several different processes using different skills.
Smith’s example was the manufacture of pins: the wire is straightened, sharpened, a head is put on, and then it is polished.
Smith의 예는 핀의 제조였다. 철사는 곧게 펴지고, 뾰족해지고, 상부가 놓이고, 그러고 나서 그것이 다듬어진다.
using 이 준동사임을 확인합니다. 준동사 중 현재분사군요?
현재분사와 과거분사는 형용사의 역할을 할 수 있습니다. 따라서, 앞의 명사인 를 수식하고 있죠.
-> 시험에서는 used 로 바꿔 출제될 수 있습니다. 속지 마세요!
One worker could do all these tasks, and make 20 pins in a day.
한 명의 노동자가 이 모든 작업들을 할 수 있고, 하루에 20개의 핀을 만들 수도 있다.
-> 한 명이 하루 종일 작업하면 20개 만들어 낸다.
But this work can be divided into its separate processes, with a number of workers each performing one task.
그러나 이 일은 많은 노동자가 각각 한 가지 작업을 수행하며 별개의 과정으로 분리될 수 있다.
-> 분업하여, 각자 한 부분씩만 전문으로 맡아보자! = 분업해보자!
performing 이 준동사임을 확인합니다.
with + 목적어 + ~ing(현재분사) : 목적어가 ~하면서
-> 시험에서는 performs로 바꿔 출제될 수 있습니다. 속지 마세요!
Because each worker specializes in one job, he or she can work much faster without changing from one task to another.
각 노동자는 한 가지 작업을 전문으로 하기 때문에 그 또는 그녀는 한 작업에서 다른 작업으로 변경하지 않고도 훨씬 더 빠르게 일할 수 있다.
-> 한 노동자가 한 가지 일만 하니까 얼마나 그 일에 숙련되겠습니까? 정말 쉽게 쉽게 하겠죠?
much + faster(비교급) : much 는 비교급 수식어입니다.
비교급 앞에 오는 비교급 수식어는 much, even, still, far, a lot 이 있습니다. 이러한 표현들은 '훨씬'이라고 해석됩니다.
faster 더 빨리 -> much faster 훨씬 더 빨리
Now 10 workers can produce thousands of pins in a day — a huge increase in productivity from the 200 they would have produced before.
이제 10명의 노동자가 하루에 수천 개의 핀을 생산할 수 있다. 이는 이전에 그들이 생산했던 200개로부터 생산성 측면에서 크게 증가한 것이다.
-> 예전에는 1인당 20개 생산 -> 10명당 200개 생산
분업 후에는 10명당 수천개 생산. = 분업의 힘!
Now 10 workers can produce thousands of pins in a day — a huge increase in productivity from the 200 they would have produced before.
would have produced : would have p.p. : 가정법 과거완료입니다. '과거에 ~했을 거다'라는 의미로 보통 사용됩니다.
즉, 전에는 200개 생산했을건데... 이제는 몇 천개 생산한다. 이렇게 보시면 됩니다.
-> 시험에서는 would produce 로 바꿔 출제될 수도 있습니다. 속지 마세요!
우리 분업하자... 응?
2. 동의어가 포함된 어휘정리자료로 어휘 익히기
영어 (English) | 한국어 | Synonym (동의어) |
managers | 관리자 | supervisors |
increase | 증가시키다 | raise |
productivity | 생산성 | efficiency |
ratio | 비율 | proportion |
costs | 비용 | expenses |
output | 산출물 | production |
production | 생산 | manufacturing |
Adam Smith | 아담 스미스 | - |
manufacturing industry | 제조 산업 | production sector |
efficient | 효율적인 | effective |
division of labor | 분업 | specialization |
manufactured goods | 제조 제품 | products |
processes | 공정 | procedures |
skills | 기술 | abilities |
pins | 핀 | - |
wire | 철사 | cable |
straightened | 펴다 | aligned |
sharpened | 날카롭게 하다 | honed |
head | 머리 | tip |
polished | 광택을 내다 | buffed |
tasks | 작업 | assignments |
separate | 분리된 | distinct |
workers | 노동자 | employees |
specializes | 전문화하다 | focuses |
job | 일 | task |
faster | 더 빠르게 | swifter |
changing | 변경하는 | altering |
produce | 생산하다 | create |
thousands | 수천 개 | numerous |
huge | 거대한 | massive |
before | 이전에 | previously |
3. 변형문제로 마무리하기
변형문제 1번
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 것은?
Managers are always looking for ways to increase productivity, ①which is the ratio of costs to output in production. Adam Smith, writing when the manufacturing industry was new, ②describing a way that production could be made more efficient, known as the “division of labor. Making most manufactured goods involves several different processes ③using different skills. Smith’s example was the manufacture of pins: the wire is straightened, sharpened, a head is put on, and then it is polished. One worker could do all these tasks, and make 20 pins in a day. But this work can be divided into its separate processes, with a number of workers each ④performing one task. Because each worker specializes in one job, he or she can work much faster without changing from one task to another. Now 10 workers can produce thousands of pins in a day — a huge increase in productivity from the 200 they would ⑤have produced before.
정답은?
②describing -> described
Adam Smith, writing when the manufacturing industry was new, ②describing a way that production could be made more efficient, known as the “division of labor.
주어가 Adam Smith이고, ②번은 동사자리이므로 described가 옳습니다.
변형문제 2번
다음 밑줄 친 부분 중 문맥상 어색한 것은? (원문 일부 변형문제입니다.)
Managers are always looking for ways to ①raise productivity, which is the ratio of costs to output in production. Adam Smith, writing when the manufacturing industry was new, described a way that production could be made more ②effective, known as the “division of labor. Making most manufactured goods involves several different processes using ③various skills. Smith’s example was the manufacture of pins: the wire is straightened, sharpened, a head is put on, and then it is polished. One worker could do all these tasks, and make 20 pins in a day. But this work can be divided into its ④unified processes, with a number of workers each performing one task. Because each worker specializes in one job, he or she can work much faster without changing from one task to another. Now 10 workers can produce thousands of pins in a day — a huge increase in ⑤efficiency from the 200 they would have produced before.
정답은?
④unified (통합된) -> separate
참고 :
①raise (원문 : increase )
②effective (원문 : efficient )
③various (원문 : different )
⑤efficiency (원문 : productivity )
변형문제 3번
글의 흐름으로 보아, 다음 주어진 문장이 들어갈 가장 알맞은 곳은?
Smith’s example was the manufacture of pins: the wire is straightened, sharpened, a head is put on, and then it is polished.
Managers are always looking for ways to increase productivity, which is the ratio of costs to output in production. Adam Smith, writing when the manufacturing industry was new, described a way that production could be made more efficient, known as the “division of labor. ① Making most manufactured goods involves several different processes using different skills. ② One worker could do all these tasks, and make 20 pins in a day. ③ But this work can be divided into its separate processes, with a number of workers each performing one task. ④ Because each worker specializes in one job, he or she can work much faster without changing from one task to another. ⑤ Now 10 workers can produce thousands of pins in a day — a huge increase in productivity from the 200 they would have produced before.
정답은?
②
변형문제 4번
다음 빈칸에 들어갈 가장 알맞은 것은? (원문 전체 변형 문제입니다.)
Managers constantly seek methods to enhance productivity, which represents the relationship between costs and output in manufacturing. Adam Smith, in his writings during the emergence of the manufacturing industry, described a method called the "division of labor" _______. The production of most goods involves multiple distinct processes that require various skills. Smith illustrated this with the example of pin manufacturing, where one worker could perform all tasks and produce 20 pins in a day. However, dividing the work into separate processes allows multiple workers to specialize in specific tasks, enabling them to work faster without transitioning between different tasks. As a result, 10 workers can now produce thousands of pins in a day, indicating a significant increase in efficiency compared to the previous output of 200 pins.
① to improve effectiveness
② to improve worker skills
③ To maximize the plant's internal utilization
④ To reduce business disruptions
⑤ To motivate workers to work
정답은?
① to improve effectiveness
효율성을 높이기 위해
참고 :
② to improve worker skills
노동자의 기술을 향상시키기 위해
③ To maximize the plant's internal utilization
공장의 내부 활용을 극대화하기 위해
④ To reduce business disruptions
업무상의 방해 요소를 줄이기 위해
⑤ To motivate workers to work
노동자의 근로 의욕을 고취시키기 위해
변형문제 5번
다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
Managers are always looking for ways to raise productivity, which is the ratio of costs to output in production. Adam Smith, writing when the manufacturing industry was new, described a way that production could be made more effective, known as the “division of labor. Making most manufactured goods involves several different processes using various skills. Smith’s example was the manufacture of pins: the wire is straightened, sharpened, a head is put on, and then it is polished. One worker could do all these tasks, and make 20 pins in a day. But this work can be divided into its separate processes, with a number of workers each performing one task. Because each worker specializes in one job, he or she can work much faster without changing from one task to another. Now 10 workers can produce thousands of pins in a day — a huge increase in efficiency from the 200 they would have produced before.
↓
Managers seek methods to _____(A)_______productivity by dividing tasks, enabling workers to specialize and work faster, resulting in significant _____(B)_______improvements.
(A) (B)
① improve environment
② enhance efficiency
③ reinforce salary
④ encourage hygiene
⑤ raise safety
정답은?
② enhance efficiency
Managers seek methods to enhance productivity by dividing tasks, enabling workers to specialize and work faster, resulting in significant efficiency improvements.
관리자는 작업을 분할하여 생산성을 향상시키는 방법을 모색하고 작업자가 전문화되고 더 빠르게 작업할 수 있도록 하여 효율성을 크게 향상시킵니다.
참고 :
① improve 향상시키다 environment 환경
③ reinforce 강화하다 salary 급여
④ encourage 장려하다 hygiene 위생
⑤ raise 올리다 safety 안전
지금까지 모의고사변형문제월드 미키박쌤의
2023년 6월 고1 모의고사 37번 해설 및 변형문제를 연습하셨습니다.
다음 자료인 2023년 6월 고1 모의고사 38번 해설 및 변형문제도 확인해보실까요?
이 외에도
구글, 다음, 네이버, 유튜브에서 모의고사변형문제월드 미키박쌤이라고 검색하시면
정말 많은 모의고사 변형문제 자료들을 무료로 활용하실 수 있습니다.
그리고, 영문법에 대한 유용한 자료는
재미짐영어 미키박쌤을 확인해보세요.
감사합니다!
'2023년 6월 고1모의고사 변형문제' 카테고리의 다른 글
2023년 6월 고1 모의고사 39번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.06.25 |
---|---|
2023년 6월 고1 모의고사 38번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.06.22 |
2023년 6월 고1 모의고사 36번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.06.21 |
2023년 6월 고1 모의고사 35번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.06.20 |
2023년 6월 고1 모의고사 34번 해설 및 변형문제(무료) (2) | 2023.06.19 |