2022년 3월 고2모의고사 21번 분석 및 변형문제(무료) 자료가 필요하시다고요?
안녕하세요 목동 영어 미키박 쌤입니다.
3등급이 전교 1등으로!
(목동 영일고, 송도 박문여고)
바로 목동 영어 미키박 쌤과 함께라 가능했습니다!
오늘은 2022년 3월 고2 모의고사 21번 분석 및 변형문제입니다.
분석으로 완벽하게 익히고
변형문제도 풀어서
2022년 3월 고2 모의고사 21번 분석 및 변형문제는 완벽하게 맞출 수 있도록 연습해 보실까요?
단계는 다음과 같습니다.
1. 혼자 해보기
2. 원문 분석
3. 혼자 복습해보기
이 과정이 다 끝나고 나면
4. 변형문제 풀기
이렇게 진행됩니다.
그럼, 시작해 보실까요?
Here we go!
1. 혼자 해보기
Studies by Vosniado and Brewer illustrate Fish is Fishstyle assimilation in the context of young children’s thinking about the earth.
2. 원문 분석
Studies / by Vosniado and Brewer / illustrate / Fish is Fish style assimilation / in the context of young children’s thinking / about the earth.
연구들은 / Vosniado와 Brewer에 의한 / 보여준다 / Fish is Fish식의 동화를 / 어린아이들이 가진 생각의 맥락에서 / 지구에 관한
-> Fish is Fish식의 동화?? 물고기는 물고기다... 너무 당연한 거 아닌가요?
물고기가 개일리는 없죠?
3. 혼자 복습해보기
Studies by Vosniado and Brewer illustrate Fish is Fishstyle assimilation in the context of young children’s thinking about the earth.
Vosniado와 Brewer의 연구는 지구에 관한 어린아이들이 가진 생각의 맥락에서 Fish is Fish식의 동화를 보여준다.
1. 혼자 해보기
They worked with children who believed that the earth is flat (because this fit their experiences) and attempted to help them understand that, in fact, it is spherical.
2. 원문 분석
They worked with children / who believed / that the earth is flat / (because this fit their experiences) /
그들은 아이들을 대상으로 연구했다 / 믿었던 (아이들) / 지구가 평평하다는 것을 (믿었던 아이들) / (왜냐하면 이것이 그들의 경험과 일치했기 때문에)
-> 그렇죠. 아이들이 신나게 뛰어노는 학교 운동장이 당연히 평평하니까 지구가 평평하다고 느꼈겠죠.
and attempted / to help them understand / that, in fact, it is spherical.
그리고 시도했다 / 그들이 이해하는 것을 돕는 것을(시도했다) / 사실은 그것이(지구가) 구형이라는 것을(이해하도록 도왔다)
3. 혼자 복습해보기
They worked with children who believed that the earth is flat (because this fit their experiences) and attempted to help them understand that, in fact, it is spherical.
그들은 지구가 평평하다고 믿는 아이들을 (이것이 그들의 경험과 일치하기 때문에) 대상으로 연구했고 사실은 지구가 구형이라는 것을 그들이 이해하도록 도우려고 시도했다.
1. 혼자 해보기
When told it is round, children often pictured the earth as a pancake rather than as a sphere.
2. 원문 분석
When told / it is round, / children often pictured the earth / as a pancake / rather than as a sphere.
들었을 때 / 그것이(지구가) 둥글다는 것을 (들었을 때) / 아이들은 종종 지구를 상상했다 / 팬케이크로 / 구의 형태로가 아니라
-> A rather than B : B라기 보다는 A다 라고 알고 있죠? 결국 B가 아니라 A다 라는 의미로 받아들이시는 게 더 이해하기 쉽죠.
-> 지구는 둥글다라는 사실실에 대한 아이들의 반응은 -> 지구는 평평하지만 팬케이크처럼 되어있구나 라고 받아들인다는 겁니다.
3. 혼자 복습해보기
When told it is round, children often pictured the earth as a pancake rather than as a sphere.
지구가 둥글다는 말을 들으면 아이들은 흔히 지구를 구의 형태보다는 팬케이크와 같다고 상상했다.
1. 혼자 해보기
If they were then told that it is round like a sphere, they interpreted the new information about a spherical earth within their flatearth view by picturing a pancakelike flat surface inside or on top of a sphere, with humans standing on top of the pancake.
2. 원문 분석
If they were then told / that it is round like a sphere,
만약 그들이 그런 다음 들으면 / 그것이(지구가) 구처럼 둥글다는 것을 (들으면)
-> be told : 듣다
they interpreted the new information about a spherical earth within their flatearth view
그들은 새로운 정보를 해석했다 / 구형 지구에 대한 (정보를) / 자신들의 평평한 지구의 관점안에서
-> 아, 구형 지구에 대한 정보를 있는 그대로 받아들이지 않는군요?
by picturing a pancakelike flat surface inside or on top of a sphere,
상상함으로써 / 팬케이크처럼 평평한 표면을 / 구의 안쪽이나 위쪽에 있는 (평평한 표면을 상상)
with humans standing on top of the pancake.
인간들이 서 있는 채로 / 팬케이크 위에
-> 결국 아이들은 팬케이크 위에 인간이 서 있는 걸로 받아들이는군요.
3. 혼자 복습해보기
If they were then told that it is round like a sphere, they interpreted the new information about a spherical earth within their flatearth view by picturing a pancakelike flat surface inside or on top of a sphere, with humans standing on top of the pancake.
그런 다음 지구가 구처럼 둥글다는 말을 들으면 그들은 팬케이크처럼 평평한 표면이 구의 안쪽이나 위쪽에 있으며 사람들이 팬케이크 위에 서 있는 것을 상상함으로써 자신들의 평평한 지구라는 관점 안에서 구형의 지구에 관한 새로운 정보를 해석했다.
1. 혼자 해보기
The model of the earth that they had developed—and that helped them explain how they could stand or walk upon its surface—did not fit the model of a spherical earth.
2. 원문 분석
The model of the earth that they had developed—
지구의 모형은 / 그들이 개발한 (지구의 모형은)
and that helped them explain / how they could stand or walk / upon its surface—
그리고 그들이 설명하는 데 도움을 주었던 (지구의 모형은) / 어떻게 그들이 서있거나 걸을 수 있는지를 / 그것의 표면 위에서
did not fit the model of a spherical earth.
모형과 일치하지 않았다 / 구형의 지구의 (모형과)
-> 아이들이 머리 속에 그린 둥그런 지구는 실제 구형의 지구의 모형과는 달랐다. (앞의 팬케이크 모양 하나만 기억하시면 되겠군요)
3. 혼자 복습해보기
The model of the earth that they had developed—and that helped them explain how they could stand or walk upon its surface—did not fit the model of a spherical earth.
자신들이 어떻게 지구의 표면에 서 있거나 걸을 수 있는지를 설명하는 데 도움이 된 그들이 개발한 지구의 모형은 구형의 지구라는 모형과 일치하지 않았다.
1. 혼자 해보기
Like the story Fish is Fish, where a fish imagines everything on land to be fishlike, everything the children heard was incorporated into their preexisting views.
2. 원문 분석
Like the story Fish is Fish, / where a fish imagines everything on land / to be fishlike,
Fish is Fish의 이야기처럼 / 물고기가 육지의 모든 것을 상상하는 (이야기처럼) / 물고기와 닮았다고 (상상)
everything / the children heard / was incorporated into their preexisting views.
모든 것은 / 아이들이 들은 (모든 것은) / 통합되었다 / 그들의 기존 견해들에 (통합되었다)
-> 주어가 everything 이므로 동사가 was 이군요. 어법상 주의해야합니다.(중요)
-> 내용상으로도 중요하군요. 결국 자신이 가진 견해의 틀을 벗어나지 못하고 그 견해의 틀 내에서 새로운 정보를 받아들인다는 의미입니다.
3. 혼자 복습해보기
Like the story Fish is Fish, where a fish imagines everything on land to be fishlike, everything the children heard was incorporated into their preexisting views.
물고기가 육지의 모든 것을 물고기와 닮은 것으로 상상한다는 Fish is Fish의 이야기처럼, 아이들이 들은 모든 것은 그들의 기존 견해에 통합되었다.
자, 이제 다 확인하셨죠?
그럼 변형 문제를 풀러 가 보시죠!
변형문제 1
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 것은?
Studies by Vosniado and Brewer illustrate Fish is Fishstyle assimilation in the context of young children’s thinking about the earth. They worked with children who believed that the earth is flat (because this fit their experiences) and ①attempted to help them understand that, in fact, it is spherical. When ②told it is round, children often pictured the earth as a pancake rather than as a sphere. If they were then told ③that it is round like a sphere, they interpreted the new information about a spherical earth within their flatearth view by picturing a pancakelike flat surface inside or on top of a sphere, with humans standing on top of the pancake. The model of the earth that they had developed—and that helped them explain how they could stand or walk upon its surface—④did not fit the model of a spherical earth. Like the story Fish is Fish, where a fish imagines everything on land to be fishlike, everything the children heard ⑤to be incorporated into their preexisting views.
정답은?
⑤to be -> was
주어가 everything이고 뒤에 관계사절이 왔군요? 따라서, 동사가 2개 (heard, was)여야 합니다.
변형문제 2
다음 밑줄 친 부분 중 문맥상 어색한 것은?
Studies by Vosniado and Brewer illustrate Fish is Fishstyle ①assimilation in the context of young children’s thinking about the earth. They worked with children who believed that the earth is flat (because this fit their experiences) and attempted to help them understand that, in fact, it is ②rounded. When told it is round, children often pictured the earth as a pancake rather than as a sphere. If they were then told that it is round like a sphere, they interpreted the new information about a spherical earth within their ③flat-earth view by picturing a pancakelike flat surface inside or on top of a sphere, with humans standing on top of the pancake. The model of the earth that they had developed—and that helped them explain how they could stand or walk upon its surface—did not ④match the model of a spherical earth. Like the story Fish is Fish, where a fish imagines everything on land to be fishlike, everything the children heard was ⑤depleted into their preexisting views.
정답은?
⑤depleted -> incorporated
deplete 고갈시키다
참고 :
①assimilation (원문 그대로 출제)
②rounded (원문 : spherical)
③flat-earth (원문 그대로 출제)
④match (원문 : fit)
⑤depleted -> incorporated
deplete 고갈시키다
변형문제 3
다음 글에 이어질 글의 순서를 정하시오.
Studies by Vosniado and Brewer illustrate Fish is Fishstyle assimilation in the context of young children’s thinking about the earth.
(A) The model of the earth that they had developed—and that helped them explain how they could stand or walk upon its surface—did not fit the model of a spherical earth. Like the story Fish is Fish, where a fish imagines everything on land to be fishlike, everything the children heard was incorporated into their preexisting views.
(B) If they were then told that it is round like a sphere, they interpreted the new information about a spherical earth within their flatearth view by picturing a pancakelike flat surface inside or on top of a sphere, with humans standing on top of the pancake.
(C) They worked with children who believed that the earth is flat (because this fit their experiences) and attempted to help them understand that, in fact, it is spherical. When told it is round, children often pictured the earth as a pancake rather than as a sphere.
정답은?
C-B-A
변형문제 4
다음 빈칸에 들어갈 가장 알맞은 것을 고르시오.
Studies by Vosniado and Brewer illustrate Fish is Fishstyle assimilation in the context of young children’s thinking about the earth. They worked with children who believed that the earth is flat (because this fit their experiences) and attempted to help them understand that, in fact, it is spherical. When told it is round, children often pictured the earth as a pancake rather than as a sphere. If they were then told that it is round like a sphere, they interpreted the new information about a spherical earth within their flatearth view by picturing a pancakelike flat surface inside or on top of a sphere, with humans standing on top of the pancake. The model of the earth that they had developed—and that helped them explain how they could stand or walk upon its surface—did not fit the model of a spherical earth. Like the story Fish is Fish, where a fish imagines everything on land to be fishlike, _______________.
① The newly input information is learned based on the learner's existing perspective.
② Existing firm views can prevent the development of new learning information.
③ Preconceived notions that humans have may be significantly improved depending on the degree of acquisition of new knowledge.
④ Existing knowledge was integrated with new knowledge to form a third new knowledge.
⑤ Existing knowledge protects learners from new knowledge affecting learners.
정답은?
① The newly input information is learned based on the learner's existing perspective.
(원문 : everything the children heard was incorporated into their preexisting views)
참고 :
① The newly input information is learned based on the learner's existing perspective.
새로 입력되는 정보는 학습자의 기존의 관점을 바탕으로 학습된다.
원문 : everything the children heard was incorporated into their preexisting views
② Existing firm views can prevent the development of new learning information.
기존의 굳은 견해는 새로운 학습 정보가 개발되는 것을 방해할 수 있다.
③ Preconceived notions that humans have may be significantly improved depending on the degree of acquisition of new knowledge.
인간이 갖고 있는 선입견은 새로운 지식의 습득 정도에 따라 상당히 개선될 수도 있다.
④ Existing knowledge was integrated with new knowledge to form a third new knowledge.
기존의 지식이 새로운 지식과 통합되어 제 3의 새로운 지식이 형성되었다.
⑤ Existing knowledge protects learners from new knowledge affecting learners.
기존의 지식은 새로운 지식이 학습자에게 영향을 미치지 못하도록 학습자를 보호한다.
지금까지 2022년 3월 고2 모의고사 21번 분석 및 변형문제를 연습하셨습니다.
아주 확실해졌죠?
아주 잘 하셨습니다.
반드시 도움이 되셨을거라 확신합니다.
다음 자료인 2022년 3월 고2 모의고사 22번 분석 및 변형문제도 기대해주세요.
지금까지 목동 영어 미키박 쌤이었습니다.
감사합니다.
'2022년 3월 고2 모의고사 변형문제' 카테고리의 다른 글
목동 미키박쌤의 2022-3월-고2-29번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.01.08 |
---|---|
2022년 3월 고2모의고사 24번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.01.07 |
2022년 3월 고2모의고사 23번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.01.06 |
2022년 3월 고2 모의고사 22번 분석 및 변형문제(무료) (1) | 2023.01.06 |
2022년 3월 고2 모의고사 20번 분석 및 변형문제(무료) (1) | 2023.01.06 |