3등급이 전교 1등으로!
(목동 영일고, 송도 박문여고)
안녕하세요 모의고사변형문제월드 목동 미키박 쌤입니다.
바로 목동 영어 미키박 쌤과 함께라 가능했습니다!
오늘은 수능특강 라이트 영어 14강 전체 한 줄 해석 및 어법 연습문제 자료입니다.
순서는 다음과 같습니다.
1. 한 줄 해석 및 어법 주의사항 확인(괄호 안의 X형태는 틀린 형태입니다)
2. 어법변형문제 풀어보기
그럼 시작합니다.
Here we go!
14강 Gateway
1. 한 줄 해석 및 어법 주의사항 확인(괄호 안의 X형태는 틀린 형태입니다)
The earliest humans had access to only a very limited (limiting - X) number of materials (material - X), those that occur naturally: stone, wood, clay, skins, and so on.
초기 인류는 매우 제한된 수의 물질, 즉 돌, 나무, 찰흙, 가죽 등 자연적으로 존재하는 물질에만 접근할 수 있었다.
-> limited (limiting - X) : limited (제한된 : 과거분사) / limiting (제한하는 : 현재분사)
-> materials (material - X) : a number of + 복수명사
현재분사와 과거분사의 구분:
With time, they discovered techniques for producing materials that had properties superior to (than - X) those of the
natural ones (one - X); these new materials included pottery and various metals.
시간이 흐르면서 그들은 자연적인 특성의 물질보다 더 우수한 특성을 가진 물질을 만들어내는 기술을 발견했는데, 이 새로운 물질에는 도자기와 다양한 금속이 포함되었다.
-> to (than - X) : superior to A : A보다 더 우수한 (superior 와 같은 라틴어 비교급은 than 대신 to 를 사용합니다)
-> ones (one - X) : 앞의 materials 를 대신하는 대명사입니다. 복수이므로 ones 가 옳습니다.
Furthermore, it was discovered that the properties of a material could be altered (alter - X) by heat treatments and by the addition of other substances.
게다가, 물질의 특성이 열처리와 여타 다른 물질의 첨가로 바뀔 수 있다는 것이 발견되었다.
-> be altered (alter - X) : alter 는 바꾸다 -> be altered 는 바뀌다(수동태)
수동태의 모든 것:
At this point, materials utilization was totally a selection process that involved deciding from a given, rather limited (limiting - X) set of materials, the one (ones - X) best suited for an application based on its characteristics.
이 시기에, 물질 이용은 주어진 상당히 제한된 일련의 물질 중에서 물질의 특성에 근거하여 용도에 가장 적합한 물질을 결정하는 것을 수반하는 전적으로 선택의 과정이었다.
->limited (limiting - X) : limited (제한된 : 과거분사) / limiting (제한하는 : 현재분사)
-> one (ones - X) : a selection process 을 대신하는 대명사입니다.
It was not until relatively recent times that scientists came to understand the relationships between the
structural elements of materials and their properties.
비교적 최근에서야 비로소 과학자들은 물질의 구조적 요소와 물질 특성의 관계를 이해하게 되었다.
This knowledge, acquired over approximately the past 100 years, has empowered them to fashion (fashioning - X), to a large degree, the characteristics of materials.
대략 지난 100년 동안 획득된 이 지식으로 그들은 상당한 정도로 물질의 특성을 형성할 수 있는 능력을 가지게 되었다.
-> to fashion (fashioning - X) : empower + 목적어 + to 부정사 : 목적어가 ~할 수 있는 능력을 주다
Thus, tens of thousands of different materials have evolved with rather specialized (specializing - X) characteristics that meet the needs of our modern and complex society, including metals, plastics, glasses, and fibers.
따라서 금속, 플라스틱, 유리, 섬유를 포함 하여, 현대적이고 복잡한 우리 사회의 요구를 충족하는 상당히 특화된 특성을 가진 수만 가지의 다양한 물질이 생성되었다.
-> specialized (specializing - X) : specialized (특화된 : 과거분사) / specializing (전문으로 하는 : 현재분사)
-> 특화된 특성 이므로 과거분사 specialized 가 옳습니다.
2. 어법변형문제 풀어보기
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 곳을 모두 고치시오.
The earliest humans had access to only a very ①limiting number of ②material, those that occur naturally: stone, wood, clay, skins, and so on. With time, they discovered techniques for producing materials that had properties superior ③to those of the natural ④one; these new materials included pottery and various metals. Furthermore, it was discovered that the properties of a material could ⑤be altered by heat treatments and by the addition of other substances. At this point, materials utilization was totally a selection process that involved deciding from a given, rather ⑥limited set of materials, the ⑦ones best suited for an application based on its characteristics. It was not until relatively recent times that scientists came to understand the relationships between the structural elements of materials and their properties. This knowledge, acquired over approximately the past 100 years, has empowered them ⑧to fashion, to a large degree, the characteristics of materials. Thus, tens of thousands of different materials have evolved with rather ⑨specializing characteristics that meet the needs of our modern and complex society, including metals, plastics, glasses, and fibers.
정답은?
①limited / ②materials / ④ones / ⑥limited / ⑦one / ⑨specialized
14강 1번
1. 한 줄 해석 및 어법 주의사항 확인(괄호 안의 X형태는 틀린 형태입니다)
Improvements have been found in children’s empathy following (followed - X) an intervention designed to increase empathy and social understanding through literature.
문학을 통한 공감과 사회적 이해를 높이기 위해 고안된 (교육의) 개입 후에 아이들의 공감 능력에서의 향상이 발견되었다.
-> following (followed - X) : following 은 '~후에'라는 전치사로 사용되었습니다.
Lysaker, Tonge, Gauson, and Miller used what (that - X) they called relationally oriented reading instruction to promote second- and third-grade children’s ability to infer and imagine the thoughts and feelings of others.
Lysaker, Tonge, Gauson, Miller는 2학년과 3학년아 이들의 다른 사람들의 생각과 감정을 추론하고 상상하는 능력을 증진시키기 위해 소위 ‘관계 지향적인 읽기 교육’을 이용했다.
-> what (that - X) : 앞의 used 가 '사용했다'라는 의미이므로, 뒤에 목적어 자리입니다.
목적어 자리에 what + 불완전문 / that + 완전문 입니다. 뒤에 called 의 목적어가 없으므로 '불완전문'입니다. (relationally oriented reading instruction 은 목적격보어입니다.)
The children, who were chosen because they were experiencing difficulties with social relationships, were (being - X) provided with books depicting adults or children who were working through social-emotional problems.
사회적 관계에 어려움을 겪고 있어 선정된 아이들에게는 사회 정서적 문제를 겪고 있는 어른이나 어린이를 묘사하는 책이 제공됐다.
-> were (being - X) : 주어가 The children 이고 뒤에 동사가 없습니다. 따라서 were 가 동사입니다.
(being 은 동사가 아닌 준동사입니다.)
Teachers engaged the children in discussions related to the thoughts, feelings, intentions, and emotions of the book characters.
교사들은 책의 등장인물들의 생각, 느낌, 의도, 감정과 관련된 토론에 아이들을 참여시켰다.
The teacher expressed empathy for the characters and modeled her thinking about how she inferred the characters’ (character's - X) feelings.
교사는 등장인물에 대한 공감을 표현했고 등장인물들의 느낌을 어떻게 유추했는지에 대해 자신의 생각을 시범 보였다.
-> characters’ (character's - X) : character's (등장인물의 : 단수) / characters' (등장인물들의 : 복수)
The children were asked (asked - X) to do the same, and they wrote a reader response to the books.
아이들은 똑같이 하도록 요청받았고, 그들은 책에 대한 독자의 반응을 썼다.
-> were asked (asked - X) : ask + A + 목적격보어(to 부정사) 를 수동태로 바꾸면
A + be asked + to 부정사 입니다.
to부정사를 목적격보어로 취하는 동사류:
After 8 weeks of intervention, children displayed a significant improvement on objective measures of empathy.
8주간의 개입 후, 아이들은 객관적인 공감의 척도에 있어 상당한 향상을 보였다.
2. 어법변형문제 풀어보기
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 곳을 모두 고치시오.
Improvements have been found in children’s empathy ①followed an intervention designed to increase empathy and social understanding through literature. Lysaker, Tonge, Gauson, and Miller used ②that they called relationally oriented reading instruction to promote second- and third-grade children’s ability to infer and imagine the thoughts and feelings of others. The children, who were chosen because they were experiencing difficulties with social relationships, ③being provided with books depicting adults or children who were working through social-emotional problems. Teachers engaged the children in discussions related to the thoughts, feelings, intentions, and emotions of the book characters. The teacher expressed empathy for the characters and modeled her thinking about how she inferred the ④characters’ feelings. The children ⑤asked to do the same, and they wrote a reader response to the books. After 8 weeks of intervention, children displayed a significant improvement on objective measures of empathy.
정답은?
①following / ②what / ③were / ⑤were asked
14강 2번
1. 한 줄 해석 및 어법 주의사항 확인(괄호 안의 X형태는 틀린 형태입니다)
A factor that influences social cognition is (to be - X) culture.
사회적 인식에 영향을 미치는 한 가지 요소는 문화다.
-> is (to be - X) : 주어가 A factor 이고 뒤에 관계대명사 that 이 있으므로 두 번째 동사가 진짜 동사입니다.
따라서, 두 번째 동사인 is 가 동사입니다.
(to be 는 동사가 아닌 준동사입니다.)
People from different cultures think about the social world in different ways.
다른 문화권 출신의 사람들은 사회 세계에 대해 다른 방식으로 생각한다.
In one study, researchers asked both American and Mexican Americans to read (reading - X) a series of sentences describing a person’s behavior, and then judge (judged - X) whether this person had a given trait.
한 연구에서, 연구원들은 미국인과 멕시코계 미국인 모두에게 한 사람의 행동을 묘사하는 일련의 문장을 읽어본 다음, 이 사람이 주어진 특성을 가지고 있는지 여부를 판단하라고 요청했다.
-> to read (reading - X) : ask + A + to 부정사 : A에게 ~하라고 요청하다
-> judge (judged - X) : and 가 등위접속사이므로 '병렬'입니다. 따라서 앞의 read 와 같은 자리이므로 judge 가 옳습니다.
to read ~ and then judge ~ (읽으라고~ 그런 다음 판단하라고)
For example, one sentence read, “He took his first calculus test when he was 12” (and the trait they reacted to was (be - X) “smart”).
예를 들어, 한 문장에는 “그는 12살 때 첫 미적분학 시험을 보았다.”가 쓰여 있었다. (그리고 그들이 반응한 특성은 ‘똑똑하다’였다.)
-> was (be - X) : 주어가 the trait 이고 뒤에 목적격관계대명사가 생략되었기 때문에 역시 두 번째 동사가 진짜 동사이므로 was 가 옳습니다.
Another sentence read, “She left a 25% tip for the waitress” (and the trait they reacted to was “generous”).
또 하나의 문장에는 “그녀는 웨이트리스에게 25%의 사례금을 남겼다.”라고 쓰여 있었다. (그리고 그들이 반응한 특성은 ‘관대하다’였다.)
As predicted, Americans made the trait judgments much more quickly than did (were - X) Mexican Americans.
예측한 대로, 미국인들은 멕시코계 미국인들보다 훨씬 더 빨리 특성 판단을 내렸다.
-> did (were - X) : than + 비교 대상입니다.
앞의 미국인들이 판단을 내렸다(made) 이므로, than 뒤에도 일반동사의 대동사인 did 가 옳습니다.
do의 모든 것을 알려드립니다:
This reflects Americans’ strong tendency to emphasize the role of traits in leading to behavior — as well as the tendency of those from collectivistic cultures to take (taking - X) situational factors into account.
이것은 상황적 요인을 고려하는 집단주의적 문화권 출신의 사람들(즉, 멕시코계 미국인들)의 경향뿐만 아니라 행동으로 이어지는 데 있어 특성의 역할을 강조하는 미국인들의 강한 경향을 반영한다.
-> to take (taking - X) : tend to V (V하는 경향이 있다) / tendency to V (V하는 경향)
2. 어법변형문제 풀어보기
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 곳을 모두 고치시오.
A factor that influences social cognition ①to be culture. People from different cultures think about the social world in different ways. In one study, researchers asked both American and Mexican Americans ②reading a series of sentences describing a person’s behavior, and then ③judged whether this person had a given trait. For example, one sentence read, “He took his first calculus test when he was 12” (and the trait they reacted to ④be “smart”). Another sentence read, “She left a 25% tip for the waitress” (and the trait they reacted to was “generous”). As predicted, Americans made the trait judgments much more quickly than ⑤did Mexican Americans. This reflects Americans’ strong tendency to emphasize the role of traits in leading to behavior — as well as the tendency of those from collectivistic cultures ⑥taking situational factors into account.
정답은?
①is / ②to read / ③judge / ④was / ⑥to take
14강 3번
1. 한 줄 해석 및 어법 주의사항 확인(괄호 안의 X형태는 틀린 형태입니다)
Lions, snakes, and eagles are examples of predators — organisms that hunt and eat other organisms.
사자, 뱀, 독수리는 다른 생물체를 사냥해서 잡아먹는 생물체인 포식자의 예이다.
Those that have the best techniques for obtaining food are (to be - X) the ones most likely to grow and reproduce.
먹이를 얻기 위한 최고의 기술을 가진 것들은 성장해서 번식할 가능성이 가장 많은 것들이다.
-> are (to be - X) : 주어가 Those 이고 뒤에 관계대명사 that 이 있으므로, 두 번째 동사가 진짜 동사입니다. 따라서, are 가 두 번째 동사입니다.
Predation affects the size of prey populations and the diversity of species within a community.
포식은 한 군집 내의 먹잇감이 되는 동물의 개체 수의 크기와 종의 다양성에 영향을 미친다.
One reason nonnative species are often a serious problem is (to be - X) a lack of natural predators in their new homes.
토착종이 아닌 종들이 흔히 심각한 문제인 한 가지 이유는 그들의 새로운 서식지에는 자연 포식자가 없다는 것이다.
-> is (to be - X) : One reason 이 주어입니다. 그리고, 뒤에 관계부사 why 가 생략되었습니다. 관계부사(when, where, why, 는 '뻔한 선행사' 가 오는 경우 생략이 가능합니다. )
따라서, 역시 두 번째 동사가 진짜 동사이므로, is 가 옳습니다.
Purple loosestrife is such a species, whereas in its native habitats its populations are (being - X) kept in check by a
leaf-eating beetle and root-eating weevil.
털부처손은 그런 종이지만, 그것의 자생지에서는 그 개체 수가 잎을 먹는 딱정벌레와 뿌리를 먹는 바구미에 의해 억제된다.
-> are (being - X) : 앞의 whereas 가 부사절 접속사입니다.
부사절 접속사 + 완전문(주어 + 동사~) 입니다.
따라서, 주어가 its populations 이고 동사가 are 입니다.
Parasitism is a variety of predation; a parasite feeds (feeding - X) on prey but often weakens rather than kills its host.
기생은 포식의 변종인데, 기생 생물은 먹이를 먹고 살긴 하지만, 흔히 숙주를 죽이지는 않고 쇠약하게 한다.
-> feeds (feeding - X) : 앞의 ';' 는 접속사입니다.
따라서, 뒤에 완전문이므로 주어가 a parasite 이고 동사가 feeds 입니다.
Some parasites, such as wheat rust, have very specific host requirements.
밀의 녹병균 같은 몇몇 기생 생물들은 숙주에 대한 매우 특정한 필요조건을 가지고 있다.
Others, such as mistletoe, parasitize a variety of species.
겨우살이 같은 다른 기생 생물들은 다양한 종에 기생한다.
2. 어법변형문제 풀어보기
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 곳을 모두 고치시오.
Lions, snakes, and eagles are examples of predators — organisms that hunt and eat other organisms. Those that have the best techniques for obtaining food ①to be the ones most likely to grow and reproduce. Predation affects the size of prey populations and the diversity of species within a community. One reason nonnative species are often a serious problem ②to be a lack of natural predators in their new homes. Purple loosestrife is such a species, whereas in its native habitats its populations ③being kept in check by a leaf-eating beetle and root-eating weevil. Parasitism is a variety of predation; a parasite ④feeds on prey but often weakens rather than kills its host. Some parasites, such as wheat rust, have very specific host requirements. Others, such as mistletoe, parasitize a variety of species.
정답은?
①are / ②is / ③are
14강 4번
1. 한 줄 해석 및 어법 주의사항 확인(괄호 안의 X형태는 틀린 형태입니다)
The saying goes that(what - X) the ruined city of Petra in Jordan is ‘the rose-red city, half as old as time itself’.
요르단의 폐허가 된 도시인 Petra가 ‘장밋빛 붉은색의 도시이며, 시간 그 자체의 절반만큼이나 오래되었다’라는 말이 있다.
-> that(what - X) : 앞의 the saying 과 동격절인 동격의 접속사 that 입니다.
동격의 접속사 + 완전문입니다.
참고로, what + 불완전문입니다.
that 의 모든 것을 알려드립니다.
This would mean it was built before the Earth was formed, so ignore (ignoring - X) it.
이것은 지구가 형성되기도 전에 그것이 건설되었다는 의미일 것이므로, 그것은 무시하라.
-> ignore (ignoring - X) : 앞의 so 가 등위접속사입니다.
뒤에 완전문이 오기 때문에 주어 + 동사 ~ 의 어순이지만, 명령문이므로, 주어가 없고, 동사원형인 ignore 가 쓰였습니다.
But Petra is very old.
그러나 Petra는 매우 오래되었다.
Between about 200 BC and AD 400, it was the busy capital of the Arab kingdom of the Nabataeans.
대략 기원전 200년에서 기원후 400년 사이에 그것은 나바테아인들의 아랍 왕국의 번화한 수도였다.
Hidden (Hiding - X) away among red sandstone hills and surrounded by cliffs, it was the perfect desert hideaway.
붉은 사암 언덕 사이에 숨겨지고 절벽들에 둘러싸였기 때문에, 그 도시는 완벽한 사막의 은신처였다.
-> Hidden (Hiding - X) : Hide 는 숨기다, 숨다 라는 동사입니다.
그런데, 분사구문이군요?
Hidden 은 '숨겨진'이라는 '수동'의 의미입니다. 주어인 it 이 '숨겨진' 수동의 의미이기 때문에 과거분사가 옳습니다.
분사구문을 모르신다면?
Into the cliff faces, the people of Petra carved hundreds of exquisite temples, tombs and monuments.
절벽의 표면에, Petra의 사람들은 수백 개의 정교한 사원, 묘지, 그리고 기념물을 새겼다.
Many have spectacular facades (fronts) with carved (carving - X) columns and lintels, often in styles copied from the
buildings of Greece and Rome.
많은 것들이 종종 그리스와 로마의 건물 양식을 모방한 양식으로 만들어진, 눈부신 정면과 조각된 기둥 그리고 상인방을 갖추고 있다.
-> carved (carving - X) : 앞의 with 가 전치사죠? 원래 전치사 + 동명사죠?
하지만, 이 문장의 경우는 '조각된 기둥'이라는 수동의 의미이므로 carved 가 옳습니다.
Most impressive of all is the front of the Treasury, which (this - X) is 28 metres wide and 40 metres high.
그것들 중 가장 인상적인 것은 귀중품 보관실의 정면인데, 그것은 폭이 28미터이고 높이가 40미터이다.
-> which (this - X) :
which 는 관계대명사로 연결사입니다. 따라서, 동사가 2개 입니다. (is, is)
this 는 대명사로 연결사가 아닙니다. 따라서, 동사가 1개여야 합니다.
연결사의 개념:
2. 어법변형문제 풀어보기
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 곳을 모두 고치시오.
The saying goes ①what the ruined city of Petra in Jordan is ‘the rose-red city, half as old as time itself’. This would mean it was built before the Earth was formed, so ②ignore it. But Petra is very old. Between about 200 BC and AD 400, it was the busy capital of the Arab kingdom of the Nabataeans. ③Hiding away among red sandstone hills and surrounded by cliffs, it was the perfect desert hideaway. Into the cliff faces, the people of Petra carved hundreds of exquisite temples, tombs and monuments. Many have spectacular facades (fronts) with ④carving columns and lintels, often in styles copied from the buildings of Greece and Rome. Most impressive of all is the front of the Treasury,⑤this is 28 metres wide and 40 metres high.
정답은?
①that / ③Hidden / ④carved / ⑤which
지금까지 모의고사변형문제월드 미키박쌤의
수능특강 라이트 영어 14강 한 줄 해석 및 어법 연습문제 자료였습니다.
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