3등급이 전교 1등으로!
(목동 영일고, 송도 박문여고)
바로 모의고사변형문제월드 목동 미키박쌤과 함께 한 결과입니다!
오늘은 2023년 9월 고2 모의고사 31번 해설 및 변형문제 자료입니다.
순서는 다음과 같습니다.
1. 한 줄 해석 자료로 내용 및 핵심 어법 파악하기
2. 동의어가 포함된 어휘정리자료로 어휘 익히기
3. 변형문제로 마무리하기
그럼, 모의고사변형문제월드 목동 미키박쌤과 함께
1등급 달성을 위해 달려볼까요?
Here we go!
1. 한 줄 해석 자료로 내용 및 핵심 어법 파악하기
Rebels may think they're rebels, but clever marketers influence (influencing - X) them just like the rest of us.
반항자들은 자신들이 반항자라고 생각할지도 모르지만, 영리한 마케터들은 나머지 우리에게 그러듯이 그들에게 영향을 준다.
-> 마케터 = 온갖 홍보 수단(광고 포함)을 통해 소비자들이 구매하도록 노력하는 사람들이죠?
반항자? -> 마케터들은 반항자들도 설득하여 물건을 구매할 수 있도록 반항자 역시 구매 유도를 위한 타겟이 된다는 겁니다.
-> influence (influencing - X) : 앞의 but 이 등위접속사죠?
절 ,but 절 입니다.
따라서, but 뒤에 완전문이 와야죠? 그래서 influence 가 동사입니다.
influencing 은 준동사죠?
준동사를 모르시면?
Saying, "Everyone is doing it" may turn some people off from an idea.
"모두가 그것을 하고 있다."라고 말하는 것은 일부 사람들로 하여금 어떠한 생각에 대해 흥미를 잃게 할지도 모른다.
-> 모두가 다 합니다.
이런 문구 나오면, '난 안 할건데? 난 관심 없어.' 이런 사람들 있죠? = 반항자
These people will look for alternatives, which (they - X) (if cleverly planned) can be exactly what a marketer or persuader wants you to believe.
이 사람들은 대안을 찾을 것이고, 그것은 (만약 영리하게 계획된다면) 정확히 마케터나 설득자가 여러분이 믿기를 원하는 것일 수 있다.
-> 대안을 찾는다? = 모두가 하는 거? 난 그런 거 안 해. 딴 거 할거야. -> 이런 심리를 이용하여, 마케터가 대안(다른 선택)을 계획하면 그들(반항자들)을 믿도록 유도하여 고객으로 이끌 수 있다는 겁니다.
-> which (they - X)
which : 관계대명사 = 연결사 -> 동사 2개임
they : 대명사 = 연결사 아님 -> 동사 1개임
연결사를 모르신다면?
If I want you to consider an idea, and know you strongly reject popular opinion in favor of maintaining your independence and uniqueness, I would present the majority option first, which you would reject in favor of my actual preference.
만약 내가 여러분이 한 아이디어를 고려하길 바라고, 여러분의 독립성과 유일성을 유지하기 위해 대중적인 의견을 강하게 거부한다는 것을 안다면, 나는 대다수가 선택하는 것을 먼저 제시할 것이고, 여러분은 내가 실제로 선호하는 것에 맞게 그것을 거부할 것이다.
-> 상대방의 심리를 이용한 마케팅 전략 유도법입니다.
먼저, 한 아이디어를 잠재 고객에게 제시합니다. 그런데, 이 사람은 이 아이디어(대중적으로 인기가 많은 아이디어)를 거부합니다. 자신은 독특한 것을 추구한다고 하네요. 이런 고객의 성향을 파악한 당신은(마케터) 이런 심리를 이용하여, 대중적인 걸 제시하면, 이 반항자는 대중적인 것을 거부하고, 이 때, 대중적인 게 아닌 다른 제품을 반항자에게 제시하여 선택하게 합니다. 그럼, 이 반항자는 제시된 다른 제품을 구매하게 됩니다.
We are often tricked when we try to maintain a position of defiance.
우리는 반항의 입장을 유지하려고 할 때 종종 속는다.
-> 속는다? 상대방(마케터 혹은 구매 유도자)에게 수가 읽힌다는 거죠.
결국, 들킨 마음(심리)을 역이용하여 반항자가 구매하게 합니다.
왜냐? 반항의 입장을 고집하니까요. 그럼, 마케터는 반항의 입장을 고집하는 물건을 파악해서 그 물건을 제시하면 됩니다.
그럼, 그 물건을 구매하게 되는 거죠.
People use this reversal to make us "independently" choose (to choose - X) an option which suits their purposes.
사람들은 우리가 그들의 목적에 맞는 선택지를 '독자적으로' 택하도록 만들기 위해 이러한 반전을 사용한다.
-> this reversal (이러한 반전)? = 대중적인 걸 고르는 걸 싫어해서 독특한 걸 추구하는 심리
-> choose (to choose - X) : make(사역동사) + us(목적어) + choose(동사 원형 : 원형부정사) : 목적어가 ~하게 하다 -> 우리가 고르게 하다
choose는 목적격보어 자리죠? 보어의 자리에는 명사, 형용사, 부정사가 올 수 있죠?
choose는 원형부정사로 부정사 안에 포함됩니다.
보어를 모르신다고요? 그럼 확인해 보세요!
Some brands have taken full effect of our defiance towards the mainstream and positioned themselves(them - X) as rebels; which has created even stronger brand loyalty.
일부 브랜드들은 주류에 대한 우리의 반항을 완전히 활용하여 스스로를 반항자로 자리매김해 왔고, 이는 훨씬 더 강력한 브랜드 충성도를 만들어 왔다.
-> 몇몇 브랜드들은 일부러 반항자 브랜드로 컨셉을 잡았다는 겁니다.
그리고, 이런 반항자 브랜드를 선택하는 사람들의 구매 충성도가 훨씬 더 높다는 의미입니다. (매니아적인 브랜드라고 이해해도 되겠죠? 매니아들만 좋아하는 브랜드나 제품들이 있죠?)
-> themselves(them - X) :
themselves 는 재귀대명사입니다. 재귀대명사는 행위자 = 행위대상(재귀대명사) 입니다.
I love myself. 이런 식이죠.
반면에, them 은 대명사입니다.
2. 동의어가 포함된 어휘정리자료로 어휘 익히기
영어 | 한국어 | Synonym (동의어) |
Rebel | 반항자, 패자자 | Dissenter, Nonconformist |
Marketer | 마케터, 마케팅 전문가 | Advertiser, Promoter |
Influence | 영향을 미치다, 간섭하다 | Impact, Manipulate |
Alternative | 대안, 대체 | Option, Substitute |
Cleverly | 영리하게, 똑똑하게 | Skillfully, Cunningly |
Reject | 거부하다, 거절하다 | Decline, Refuse |
Persuader | 설득자, 감별자 | Convincer, Influencer |
Trick | 속이다, 트릭을 부리다 | Deceive, Dupe |
Defiance | 반항, 저항 | Resistance, Rebellion |
Mainstream | 주류, 주류 문화 | Conventional, Popular |
Brand loyalty | 브랜드 충성, 브랜드 신뢰 | Brand devotion, Fidelity |
3. 변형문제로 마무리하기
변형문제 1번
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 것은?
Rebels may think they're rebels, but clever marketers ①influence them just like the rest of us. Saying, "Everyone is doing it" may turn some people off from an idea. These people will look for alternatives, ②which (if cleverly planned) can be exactly what a marketer or persuader wants you to believe. If I want you to consider an idea, and know you strongly reject popular opinion in favor of maintaining your independence and uniqueness, I would present the majority option first, ③which you would reject in favor of my actual preference. We are often tricked when we try to maintain a position of defiance. People use this reversal to make us "independently" ④choose an option which suits their purposes. Some brands have taken full effect of our defiance towards the mainstream and positioned ⑤them as rebels; which has created even stronger brand loyalty.
정답은?
⑤themselves
변형문제 2번
다음 밑줄 친 부분 중 문맥상 어색한 것은? (원문 일부 변형문제입니다.)
Rebels may think they're rebels, but clever marketers influence them just like the rest of us. Saying, "Everyone is doing it" may turn some people off from an idea. These people will look for ①options, which (if cleverly planned) can be exactly what a marketer or persuader wants you to believe. If I want you to consider an idea, and know you strongly reject popular opinion in favor of ②preserving your independence and uniqueness, I would present the majority option first, which you would reject in favor of my actual preference. We are often tricked when we try to maintain a position of ③comfort. People use this reversal to make us "independently" choose an option which ④fits their purposes. Some brands have taken full effect of our defiance towards the mainstream and positioned themselves as rebels; which has created even stronger brand ⑤loyalty.
정답은?
③comfort (편안함) -> defiance
참고:
①options (원문 : alternatives )
②preserving (원문 : maintaining )
④fits (원문 : suits )
⑤loyalty (원문 그대로 출제)
변형문제 3번
다음 글에 이어질 글의 순서를 정하시오.
Rebels may think they're rebels, but clever marketers influence them just like the rest of us. Saying, "Everyone is doing it" may turn some people off from an idea.
(A) Some brands have taken full effect of our defiance towards the mainstream and positioned themselves as rebels; which has created even stronger brand loyalty.
(B) We are often tricked when we try to maintain a position of defiance. People use this reversal to make us "independently" choose an option which suits their purposes.
(C) These people will look for alternatives, which (if cleverly planned) can be exactly what a marketer or persuader wants you to believe. If I want you to consider an idea, and know you strongly reject popular opinion in favor of maintaining your independence and uniqueness, I would present the majority option first, which you would reject in favor of my actual preference.
① (A) → (C) → (B)
② (B) → (A) → (C)
③ (B) → (C) → (A)
④ (C) → (A) → (B)
⑤ (C) → (B) → (A)
정답은?
④ (C) → (A) → (B)
변형문제 4번
글의 흐름으로 보아, 다음 주어진 문장이 들어갈 가장 알맞은 곳은?
We are often tricked when we try to maintain a position of defiance.
Rebels may think they're rebels, but clever marketers influence them just like the rest of us. ( ① ) Saying, "Everyone is doing it" may turn some people off from an idea. ( ② ) These people will look for alternatives, which (if cleverly planned) can be exactly what a marketer or persuader wants you to believe. ( ③ ) If I want you to consider an idea, and know you strongly reject popular opinion in favor of maintaining your independence and uniqueness, I would present the majority option first, which you would reject in favor of my actual preference. ( ④ ) People use this reversal to make us "independently" choose an option which suits their purposes. ( ⑤ ) Some brands have taken full effect of our defiance towards the mainstream and positioned themselves as rebels; which has created even stronger brand loyalty.
정답은?
④
변형문제 5번
다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
Rebels may think they're rebels, but clever marketers influence them just like the rest of us. Saying, "Everyone is doing it" may turn some people off from an idea. These people will look for alternatives, which (if cleverly planned) can be exactly what a marketer or persuader wants you to believe. If I want you to consider an idea, and know you strongly reject popular opinion in favor of maintaining your independence and uniqueness, I would present the majority option first, which you would reject in favor of my actual preference. We are often tricked when we try to maintain a position of defiance. People use this reversal to make us "independently" choose an option which suits their purposes. Some brands have taken full effect of our defiance towards the mainstream and positioned themselves as rebels; which has created even stronger brand loyalty.
↓
Marketers manipulate individuals who reject mainstream opinions by presenting an initially unfavorable option, thus coercing these individuals to 'independently' choose a ______(A)______option which aligns with the marketer's ______(B)______.
(A) (B)
① contrary motives
② challenging reputation
③ popular abandonment
④ temporary desires
⑤ distinct downfall
정답은?
① contrary, motives
Marketers manipulate individuals who reject mainstream opinions by presenting an initially unfavorable option, thus coercing these individuals to 'independently' choose a contrary option which aligns with the marketer's motives.
마케팅 담당자는 처음에는 불리한 옵션을 제시하여 주류 의견을 거부하는 개인을 조작하여 이러한 개인이 마케팅 담당자의 동기에 부합하는 반대 옵션을 '독립적으로' 선택하도록 강요합니다.
참고 :
② challenging 도전적인 reputation 평판, 명성
③ popular 대중적인 abandonment 포기
④ temporary 일시적인 desires 바람
⑤ distinct 구분되는 downfall 몰락
지금까지 모의고사변형문제월드 미키박쌤의
2023년 9월 고2 모의고사 31번 해설 및 변형문제를 연습하셨습니다.
다음 자료인 2023년 9월 고2 모의고사 32번 해설 및 변형문제도 확인해보실까요?
이 외에도
구글, 다음, 네이버, 유튜브에서 모의고사변형문제월드 미키박쌤이라고 검색하시면
정말 많은 모의고사 변형문제 자료들을 무료로 활용하실 수 있습니다.
그리고, 영문법에 대한 유용한 자료는
재미짐영어 미키박쌤을 확인해보세요.
감사합니다!
'2023년 9월 고2모의고사 변형문제' 카테고리의 다른 글
2023년 9월 고2 모의고사 33번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.09.23 |
---|---|
2023년 9월 고2 모의고사 32번 해설 및 변형문제(무료) (4) | 2023.09.22 |
2023년 9월 고2 모의고사 30번 해설 및 변형문제(무료) (2) | 2023.09.18 |
2023년9월고2모의고사29번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.09.17 |
2023년9월고2모의고사24번 해설 및 변형문제(무료) (2) | 2023.09.17 |