3등급이 전교 1등으로!
(목동 영일고, 송도 박문여고)
바로 모의고사변형문제월드 목동 미키박쌤과 함께 한 결과입니다!
오늘은 2023년9월고2모의고사36번 해설 및 변형문제 자료입니다.
순서는 다음과 같습니다.
1. 한 줄 해석 자료로 내용 및 핵심 어법 파악하기
2. 동의어가 포함된 어휘정리자료로 어휘 익히기
3. 변형문제로 마무리하기
그럼, 모의고사변형문제월드 목동 미키박쌤과 함께
1등급 달성을 위해 달려볼까요?
Here we go!
1. 2023년9월고2모의고사36번 한 줄 해석 자료로 내용 및 핵심 어법 파악하기
If you drive down a busy street, you will find many competing (competed - X) businesses, often right next to one another.
만약 여러분이 번화한 거리를 운전한다면, 여러분은 자주 서로의 바로 옆에서 경쟁하는 많은 업체들을 발견할 것이다.
-> 도심을 지나 운전할 때, 양옆으로 즐비한 고층 건물들, 서로 경쟁하는 회사들이 많이 보이죠?
건물도, 그들이 하는 광고 등을 통해 서로 경쟁하는 모습을 쉽게 볼 수 있죠?
-> competing (competed - X) : compete 는 '경쟁하다'라는 의미죠?
competing : 경쟁하는 (현재분사 : 능동과 진행의 의미) 회사들 이므로 현재분사 competing 이 옳습니다.
For example, in most places a consumer in search of a quick meal has many choices, and more fast-food restaurants appear (appearing - X) all the time.
예를 들어, 대부분의 장소에서 빠른 식사를 찾는 소비자는 많은 선택권을 가지고 있고, 더 많은 패스트푸드 식당들이 항상 나타난다.
-> 패스트푸드점들이 많이 보이죠? 그들끼리도 경쟁을 하죠?
-> appear (appearing - X) : 앞의 and 를 주목합니다. 등위접속사죠?
A and B 입니다. 이 문장에서는 절 and 절 의 상황이죠? 따라서, and 뒤에 restaurants 가 주어입니다. 그 뒤에는 동사인 appear 가 보입니다.
appearing 은 준동사입니다.
준동사의 개념을 모르시면 다음을 확인하세요!
These competing firms advertise heavily. The temptation is to see advertising as driving up the price of a product without any benefit to the consumer.
이 경쟁하는 회사들은 광고를 많이 한다. 광고를 소비자에게 어떤 혜택도 없이 제품의 가격을 올리는 것으로 보기 쉽다.
-> 햄버거 광고를 하는데, 엄청나게 유명한 배우를 모델로 하면? -> 광고비가 엄청나게 많이 들겠죠?
However, this misconception doesn't account for why (which - X) firms advertise.
그러나 이러한 오해는 회사들이 광고하는 이유를 설명하지 않는다.
-> 오해?? 위와 같은 생각(광고를 하면 소비자에게 이득도 없는데 가격이 올라가는) 왜 회사가 광고를 하는 지에 대한 답이 될 수 없다는 겁니다.
-> 즉, 회사가 광고를 하는 이유를 다시 생각해 보라는거죠.
-> why (which - X) :
for why + 완전문 -> 앞의 명사를 수식하지 않음 (앞에 account 는 동사입니다) -> 전치사 for + 명사절
for which + 완전문 -> 앞의 명사를 수식함 -> 전치사 + 관계대명사 = 형용사절
명사절에 대한 자세한 설명입니다 :
전치사 + 관계대명사에 대한 자세한 설명입니다 :
In markets where (which - X) competitors sell slightly differentiated products, advertising enables firms to inform their customers about new products and services.
경쟁사들이 약간 차별화된 제품들을 판매하는 시장에서, 광고는 회사들이 그들의 소비자들에게 새로운 제품과 서비스를 알릴 수 있게 해 준다.
-> 광고가 하는 역할입니다. 차별화 된 상품을 출시했습니다. 그런데.... 광고를 안 하면? 아무도 모르죠? 그래서, 광고를 해야 한다는 주장입니다. 새로운 제품이 나왔음을 알릴 수 있다!
-> where (which - X) :
where (관계부사) + 완전문(주어 + 동사 ~)
which (관계대명사) + 불완전문(주,목, 보어 중 하나 빠짐)
관계대명사와 관계부사의 구분 :
Yes, costs rise, but consumers also gain (gaining - X) information to help make purchasing decisions.
물론 가격이 상승하기는 하지만, 소비자들은 구매 결정을 내리는 데 도움이 되는 정보도 얻는다.
-> 광고비를 쓰기 때문에, 당연히 기업은 광고비를 제품 가격에 붙입니다. 그러니, 제품 가격은 올라가죠. 하지만, 광고 덕분에 신제품에 대한 정보를 소비자들은 알 수 있습니다.
-> gain (gaining - X) : 앞의 ,but 을 주목합니다. 등위접속사죠? 따라서, 병렬입니다.
절 , but 절 입니다.
절은 주어 + 동사 ~ 죠? 따라서, gain 의 자리는 동사 자리입니다.
gaining 은 준동사로 동사의 개수로 치지 않죠?
Consumers also benefit from added (adding - X) variety, and we all get a product that's pretty close to our vision of a perfect good ─ and no other market structure delivers (delivering - X) that outcome.
소비자들은 또한 추가된 다양성으로부터 혜택을 얻고, 우리 모두는 완벽한 제품에 대한 우리의 상상에 매우 근접한 제품을 얻는데, 다른 어떤 시장구조도 그러한 결과를 제공하지 않는다.
-> 광고의 긍정적 역할입니다. 다양한 제품이 출시되었음을 소비자가 알 수 있게 하는 것이 광고이며, 소비자가 원하는 '완벽한' 제품에 가까운 제품이 나왔음을 알 수 있게 한다는 겁니다.
-> added (adding - X) : 앞의 전치사 from 때문에 adding 으로 출제될 수 있습니다. (전치사 + 동명사)
하지만, added 는 '추가된' / adding 은 '추가하는'의 의미로 파악해야 합니다. (~ing 가 동명사일 수도 있지만, 현재분사일 수도 있죠?)
Consumers also benefit from added (adding - X) variety, and we all get a product that's pretty close to our vision of a perfect good ─ and no other market structure delivers (delivering - X) that outcome.
-> delivers (delivering - X) : 앞의 and 가 등위접속사죠? 역시 절 and 절 의 병렬입니다.
따라서, structure 가 주어이므로 delivers 가 동사자리입니다.
2. 동의어가 포함된 어휘정리자료로 어휘 익히기
영어 (English) | 한국어 (Korean) | Synonym (동의어) |
competing | 경쟁하는 | rival, contesting |
consumer | 소비자 | buyer, customer |
advertising | 광고 | promotion, marketing |
misconception | 오해 | misunderstanding, fallacy |
inform | 알리다 | notify, update |
purchasing | 구매 | buying, procurement |
variety | 다양성 | diversity, assortment |
outcome | 결과 | result, consequence |
3. 변형문제로 마무리하기
2023년9월고2모의고사36번 변형문제 1번
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 것은?
If you drive down a busy street, you will find many ①competing businesses, often right next to one another. For example, in most places a consumer in search of a quick meal has many choices, and more fast-food restaurants ②appear all the time. These competing firms advertise heavily. The temptation is to see advertising as driving up the price of a product without any benefit to the consumer. However, this misconception doesn't account for ③which firms advertise. In markets ④where competitors sell slightly differentiated products, advertising enables firms to inform their customers about new products and services. Yes, costs rise, but consumers also gain information to help make purchasing decisions. Consumers also benefit from ⑤added variety, and we all get a product that's pretty close to our vision of a perfect good ─ and no other market structure delivers that outcome.
정답은?
③why
2023년9월고2모의고사36번 변형문제 2번
다음 밑줄 친 부분 중 문맥상 어색한 것은? (원문 일부 변형 문제입니다.)
If you drive down a busy street, you will find many competing businesses, often right next to one another. For example, in most places a consumer in search of a quick meal has many choices, and more fast-food restaurants ①emerge all the time. These competing firms advertise heavily. The ②inclination is to see advertising as driving up the price of a product without any benefit to the consumer. However, this ③misunderstanding doesn't account for why firms advertise. In markets where competitors sell slightly differentiated products, advertising ④forbids firms to inform their customers about new products and services. Yes, costs rise, but consumers also gain information to help make purchasing decisions. Consumers also benefit from added variety, and we all get a product that's pretty close to our vision of a perfect good ─ and no other market structure ⑤offers that outcome.
정답은?
④forbids (막다, 금지하다) -> enables
참고 :
①emerge (원문 : appear)
②inclination (원문 : temptation)
③misunderstanding (원문 : misconception )
⑤offers (원문 : delivers)
2023년9월고2모의고사36번 변형문제 3번
글의 흐름으로 보아 다음 주어진 문장이 들어갈 가장 알맞은 곳은?
Yes, costs rise, but consumers also gain information to help make purchasing decisions.
If you drive down a busy street, you will find many competing businesses, often right next to one another. For example, in most places a consumer in search of a quick meal has many choices, and more fast-food restaurants appear all the time. ① These competing firms advertise heavily. ② The temptation is to see advertising as driving up the price of a product without any benefit to the consumer. ③ However, this misconception doesn't account for why firms advertise. ④ In markets where competitors sell slightly differentiated products, advertising enables firms to inform their customers about new products and services. ⑤ Consumers also benefit from added variety, and we all get a product that's pretty close to our vision of a perfect good ─ and no other market structure delivers that outcome.
정답은?
⑤
2023년9월고2모의고사36번 변형문제 4번
다음 빈칸에 들어갈 가장 알맞은 것은? (원문 전체 변형 문제입니다.)
If you drive down a busy street, you will find many competing businesses, often right next to one another. For example, in most places a consumer in search of a quick meal has many choices, and more fast-food restaurants appear all the time. These competing firms advertise heavily. The temptation is to see advertising as driving up the price of a product without any benefit to the consumer. However, this misconception doesn't account for why firms advertise. In markets where competitors sell slightly differentiated products, advertising ___________. Yes, costs rise, but consumers also gain information to help make purchasing decisions. Consumers also benefit from added variety, and we all get a product that's pretty close to our vision of a perfect good ─ and no other market structure delivers that outcome.
① enables firms to inform their customers about new products and services
② decreases the overall economic impact of consumer spending
③ results in lower-quality products for the sake of mass production
④ forces companies to make unnecessary changes to their products
⑤ underestimates the intelligence of the average consumer
정답은?
① enables firms to inform their customers about new products and services
① 기업이 고객들에게 새로운 제품과 서비스에 대해 알릴 수 있게 해준다
참고 :
② decreases the overall economic impact of consumer spending
② 소비자 지출의 전반적인 경제적 영향을 감소시킨다
③ results in lower-quality products for the sake of mass production
③ 대량생산을 위해 품질이 떨어지는 제품이 발생한다
④ forces companies to make unnecessary changes to their products
④ 회사가 자사 제품에 불필요한 변경을 하도록 강요한다
⑤ underestimates the intelligence of the average consumer
⑤ 일반 소비자의 지능을 과소평가한다
2023년9월고2모의고사36번 변형문제 5번
다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
If you drive down a busy street, you will find many competing businesses, often right next to one another. For example, in most places a consumer in search of a quick meal has many choices, and more fast-food restaurants appear all the time. These competing firms advertise heavily. The temptation is to see advertising as driving up the price of a product without any benefit to the consumer. However, this misconception doesn't account for why firms advertise. In markets where competitors sell slightly differentiated products, advertising enables firms to inform their customers about new products and services. Yes, costs rise, but consumers also gain information to help make purchasing decisions. Consumers also benefit from added variety, and we all get a product that's pretty close to our vision of a perfect good ─ and no other market structure delivers that outcome.
↓
In markets with many competitors, advertising can be seen as _____(A)______ cost, but in reality, it helps firms inform consumers about product variety and new offerings, thus aiding in their _____(B)_____ decisions.
(A) (B)
① unnecessary shopping
② major purchasing
③ primary unexpected
④ drastic pleasant
⑤ significant investment
정답은?
② major, purchasing
In markets with many competitors, advertising can be seen as major cost, but in reality, it helps firms inform consumers about product variety and new offerings, thus aiding in their purchasing decisions.
경쟁업체가 많은 시장에서는 광고가 주요 비용으로 보일 수 있지만 실제로는 기업이 소비자에게 제품의 다양성과 새로운 제품을 알리고 구매 결정을 내리는 데 도움이 된다.
참고 :
① unnecessary 불필요한 shopping 구매
③ primary 주요한 unexpected 예상치 못한
④ drastic 급격한 pleasant 즐거운
⑤ significant 중대한 investment 투자
2023년9월고2모의고사36번 변형문제 6번
다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?
If you drive down a busy street, you will find many competing businesses, often right next to one another. For example, in most places a consumer in search of a quick meal has many choices, and more fast‑food restaurants appear all the time. These competing firms advertise heavily. The temptation is to see advertising as driving up the price of a product without any benefit to the consumer. However, this misconception doesn’t account for why firms advertise. In markets where competitors sell slightly differentiated products, advertising enables firms to inform their customers about new products and services. Yes, costs rise, but consumers also gain information to help make purchasing decisions. Consumers also benefit from added variety, and we all get a product that’s pretty close to our vision of a perfect good—and no other market structure delivers that outcome.
① The role of advertising in competitive markets
② How fast-food restaurants dominate the marketplace
③ The impact of product differentiation on consumer satisfaction
④ Benefits of reduced advertising costs for consumers
⑤ The economic impact of increased variety in fast-food markets
정답은?
① The role of advertising in competitive markets
① 경쟁 시장에서 광고의 역할
참고 :
② 패스트푸드 레스토랑이 시장을 지배하는 방법
③ 제품 차별화가 소비자 만족도에 미치는 영향
④ 소비자를 위한 광고 비용 절감의 이점
⑤ 패스트푸드 시장의 다양성 증가가 미치는 경제적 영향
2023년9월고2모의고사36번 변형문제 7번
다음 글의 밑줄 친 no other market structure delivers that outcome 이 의미하는 바로 가장 알맞은 것은?
If you drive down a busy street, you will find many competing businesses, often right next to one another. For example, in most places a consumer in search of a quick meal has many choices, and more fast‑food restaurants appear all the time. These competing firms advertise heavily. The temptation is to see advertising as driving up the price of a product without any benefit to the consumer. However, this misconception doesn’t account for why firms advertise. In markets where competitors sell slightly differentiated products, advertising enables firms to inform their customers about new products and services. Yes, costs rise, but consumers also gain information to help make purchasing decisions. Consumers also benefit from added variety, and we all get a product that’s pretty close to our vision of a perfect good—and no other market structure delivers that outcome.
① People end up doing what they want
② No market structure provides information about better consumers
③ No company is fully satisfied with its consumers
④ No marketing effect is as successful in a short period of time as advertising
⑤ No other market structure offers similar consumer choice and information.
정답은?
⑤ No other market structure offers similar consumer choice and information.
⑤ 유사한 소비자 선택권과 정보를 제공하는 다른 시장 구조는 없다.
참고 :
① People end up doing what they want
사람들은 결국 자신이 원하는 것을 하게 된다
② No market structure provides information about better consumers
어떤 시장 구조도 더 좋은 소비자들에 대한 정보를 제공하지 못한다
③ No company is fully satisfied with its consumers
어떤 회사도 완전히 소비자들을 만족시키지 못한다
④ No marketing effect is as successful in a short period of time as advertising
어떤 마케팅 효과도 광고만큼 단기간에 큰 성과를 거두지는 못한다
지금까지 모의고사변형문제월드 미키박쌤의
2023년9월고2모의고사36번 해설 및 변형문제를 연습하셨습니다.
다음 자료인 2023년9월고2모의고사37번 해설 및 변형문제도 확인해보실까요?
이 외에도
구글, 다음, 네이버, 유튜브에서 모의고사변형문제월드 미키박쌤이라고 검색하시면
정말 많은 모의고사 변형문제 자료들을 무료로 활용하실 수 있습니다.
그리고, 영문법에 대한 유용한 자료는
재미짐영어 미키박쌤을 확인해보세요.
감사합니다!
'2023년 9월 고2모의고사 변형문제' 카테고리의 다른 글
2023년 9월 고2 모의고사 38번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.09.24 |
---|---|
2023년9월고2모의고사37번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.09.24 |
2023년 9월 고2 모의고사 35번 해설 및 변형문제(무료) (2) | 2023.09.23 |
2023년 9월 고2 모의고사 34번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.09.23 |
2023년 9월 고2 모의고사 33번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.09.23 |