안녕하세요 목동 영어 미키박 쌤입니다.
3등급이 전교 1등으로!
(목동 영일고, 송도 박문여고)
바로 목동 영어 미키박 쌤과 함께라 가능했습니다!
오늘은 2022년 3월 고2 모의고사 32번 분석 및 변형문제입니다.
분석으로 완벽하게 익히고
변형문제도 풀어서
2022년 3월 고2 모의고사 32번 분석 및 변형문제를 완전히 정복해 보실까요?
단계는 다음과 같습니다.
1. 혼자 해보기
2. 원문 분석
3. 혼자 복습해보기
이 과정이 다 끝나고 나면
4. 변형문제 풀기
이렇게 진행됩니다.
그럼, 시작해 보실까요?
Here we go!
1. 혼자 해보기
When you’re driving a car, your memory of how to operate the vehicle comes from one set of brain cells;
2. 원문 분석
When you’re driving a car, / your memory / of how to operate the vehicle / comes / from one set of brain cells;
당신이 차를 운전하고 있을 때 / 당신의 기억은 / 차를 조작하는 방법에 대한 / 온다 / 한 세트의 뇌세포들로부터 (온다)
-> 운전을 담당하고 있는 뇌 부분이 있죠?
3. 혼자 복습해보기
When you’re driving a car, your memory of how to operate the vehicle comes from one set of brain cells;
자동차를 운전할 때, 차량을 조작하는 방법에 관한 기억은 한 세트의 뇌세포에서 나오고,
how to V ~하는 방법 / operate 조작하다 / vehicle 차량 / brain cell 뇌세포
1. 혼자 해보기
the memory of how to navigate the streets to get to your destination springs from another set of neurons;
2. 원문 분석
the memory / of how to navigate the streets / to get to your destination / springs / from another set of neurons;
기억은 / 도로를 주행하는 방법에 대한 (기억은) / 당신의 목적지에 도착하기 위해 / 발생한다 / 또 다른 세트의 신경 세포들로부터
-> 앞 내용은 운전하는 방법 / 지금은 도로 주행하는 방법 -> 각기 뇌의 다른 부분들이 담당하죠?
3. 혼자 복습해보기
the memory of how to navigate the streets to get to your destination springs from another set of neurons;
목적지에 도착하기 위해 도로를 주행하는 방법에 관한 기억은 또 다른 세트의 신경 세포로부터 발생하며,
navigate 주행하다 / get to A A에 도착하다 / destination 도착지
spring from A A로부터 발생하다 / another 또다른 / neuron 신경세포
1. 혼자 해보기
the memory of driving rules and following street signs originates from another family of brain cells;
2. 원문 분석
the memory / of driving rules and following street signs / originates / from another family of brain cells;
기억은 / 운전 규칙과 도로 표지를 따르는 것에 관한 (기억은) / 생긴다 / 또 다른 뇌세포 집단으로부터 (생긴다)
3. 혼자 복습해보기
the memory of driving rules and following street signs originates from another family of brain cells;
운전 규칙에 관한 기억과 도로 표지를 따르는 것에 관한 기억은 또 다른 뇌세포 집단으로부터 생기고,
driving rule 운전 규칙 / follow 따르다 / street sign 도포 표지
originate from A A에서 생기다 / family 집단
1. 혼자 해보기
and the thoughts and feelings you have about the driving experience itself, including any close calls with other cars, come from yet another group of cells.
2. 원문 분석
and the thoughts and feelings / you have / about the driving experience itself/ , including any close calls / with other cars, / come / from yet another group of cells.
그리고 생각들과 감정들은 / 여러분이 가지고 있는 / 운전 경험 그 자체에 대해서 / 어떠한 위기 일발이든 포함하여 / 다른 자동차와의 / 온다 / 또 다른 세포 집단들로부터 (온다)
-> 긍정문에서 any 는 '어떤 ~든지'라고 해석됩니다. 일종의 강조 표현이죠.
3. 혼자 복습해보기
and the thoughts and feelings you have about the driving experience itself, including any close calls with other cars, come from yet another group of cells.
다른 자동차와의 위기일발을 포함하여 운전 경험 자체에 대해 여러분이 가지고 있는 생각과 느낌은 또 다른 세포 집단에서 나온다.
thought 생각 / feeling 느낌 / experience 경험 / itself 그자체
including ~을 포함하여 / close call 위기 일발
1. 혼자 해보기
You do not have conscious awareness of all these separate mental plays and cognitive neural firings, yet they somehow work together in beautiful harmony to synthesize your overall experience.
2. 원문 분석
You do not have conscious awareness / of all these separate mental plays and cognitive neural firings,
여러분은 의식적인 인지를 갖고 있지 않다 / 모든 이러한 별개의 정신적 활동과 인지적인 신경 활성화에 관한(의식적인 인지)
yet they somehow work together / in beautiful harmony / to synthesize / your overall experience.
하지만 그들은 어떻게든 함께 작동한다 / 아름다운 조화 속에서 / 종합하기 위해 / 여러분의 전반적인 경험을
-> 각각의 기능을 통제하는 뇌의 부분은 다르지만, 이에 대해 의식적으로 인지하지 못하지만 그들은 서로 조화롭게 협력하며 기능한다는 의미죠.
3. 혼자 복습해보기
You do not have conscious awareness of all these separate mental plays and cognitive neural firings, yet they somehow work together in beautiful harmony to synthesize your overall experience.
여러분은 이 모든 별개의 정신적 활동과 인지적 신경 활성화에 관한 의식적인 인지를 하고 있지는 않지만, 그것들은 여러분의 전반적인 경험을 종합하기 위해 아름다운 조화를 이루며 어떻게든 함께 작동한다.
conscious 의식적인 / awareness 인지 / separate 별개의 / mental 정신적인 /
play 활동 / cognitive 인지적인 / neural 신경의 / firing 활성화 / somehow 어떻게든 work together 함께 작용하다 / harmony 조화 / synthesize 종합하다 /
overall 전반적인
1. 혼자 해보기
In fact, we don’t even know the real difference between how we remember and how we think.
2. 원문 분석
In fact, / we don’t even know / the real difference / between how we remember / and how we think.
사실 / 우리는 알지도 못한다 / 진정한 차이를 / 우리가 기억하는 방식과 / 우리가 생각하는 방식 사이의 (차이를)
-> 신기하게도 기억과 생각의 방식의 차이를 몰라도 뇌는 잘 기능한다.
3. 혼자 복습해보기
In fact, we don’t even know the real difference between how we remember and how we think.
사실, 우리가 기억하는 방식과 우리가 생각하는 방식 사이의 진정한 차이를 우리는 알지도 못한다.
in fact 사실 / even 심지어 / real 진정한 / difference 차이
between A and B A와 B사이의
1. 혼자 해보기
But, we do know they are strongly intertwined.
2. 원문 분석
But, / we do know / they are strongly intertwined.
하지만 / 우리는 정말 알고 있다 / 그들이 강력하게 뒤얽혀있다는 것을 (알고 있다)
-> 따라서, 뇌의 각 부분의 연결되어 있으므로 그것을 의식하지 않아도 조화롭게 기능하고 있다.
-> 반대로 생각하면 각 부분 중 일부가 기능을 상실하면 그 조화가 깨져서 원활한 기능을 할 수 없겠다!
3. 혼자 복습해보기
But, we do know they are strongly intertwined.
하지만, 우리는 그것들이 강력하게 뒤얽혀 있다는 것을 정말로 알고 있다.
strongly 강력하게 / intertwined 뒤얽힌
1. 혼자 해보기
That is why truly improving memory can never simply be about using memory tricks, although they can be helpful in strengthening certain components of memory.
2. 원문 분석
That is why / truly improving memory / can never simply be about using memory tricks,
그래서 / 진정으로 기억력을 향상시키는 것은 / 절대로 단순히 기억력 기술을 사용하는 것에 관한 것이 될 수는 없다
although they can be helpful / in strengthening / certain components of memory.
비록 그들이 도움이 될 순 있지만 / 강화하는 데 / 특정한 기억력의 구성요소들을 (강화하는 데)
3. 혼자 복습해보기
That is why truly improving memory can never simply be about using memory tricks, although they can be helpful in strengthening certain components of memory.
그런 이유로 기억력 기술이 기억력의 특정 구성 요소를 강화하는 데 도움이 될 수 있다 하더라도, 진정으로 기억력을 향상시키는 것은 결코 기억력 기술을 사용하는 것에 관한 것일 수 없다.
That is why 그래서 / improve 강화하다 / simply 그저, 단순히 / trick 기술
although 비록 ~이지만 / helpful 도움이 되는 / strengthen 강화하다
certain 특정한 / component 구성요소
1. 혼자 해보기
Here’s the bottom line: To improve and preserve memory at the cognitive level, you have to work on all functions of your brain.
2. 원문 분석
Here’s the bottom line/ :
요컨대 /
-> 핵심(주제와 관련된 부분)이죠.
To improve and preserve memory at the cognitive level, /
개선하고 보존하기 위해서 / 기억력을 / 인지적 수준에서 /
you have to work on / all functions / of your brain.
여러붠은 작동시켜야 한다 / 모든 기능들을 / 당신의 뇌의
3. 혼자 복습해보기
Here’s the bottom line: To improve and preserve memory at the cognitive level, you have to work on all functions of your brain.
요컨대, 인지적 수준에서 기억력을 개선하고 보존하기 위해서는 뇌의 모든 기능을 작동시켜야 한다.
bottom line 핵심, 요약 / preserve 보존하다 / level 수준 / have to V ~해야 한다
work on a function 기능을 작동시키다
자, 이제 다 확인하셨죠?
그럼 변형 문제를 풀러 가 보시죠!
변형문제 1
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 것은?
When you’re driving a car, your memory of how to operate the vehicle ①comes from one set of brain cells. The memory of how to navigate the streets to get to your destination springs from ②another set of neurons. The memory of driving rules and following street signs originates from another family of brain cells. And the thoughts and feelings you have about the driving experience itself, including any close calls with other cars, ③coming from yet another group of cells. You do not have conscious awareness of all these ④separate mental plays and cognitive neural firings, yet they somehow work together in beautiful harmony to synthesize your overall experience. In fact, we don’t even know the real difference between how we remember and how we think. But, we do know they are strongly intertwined. That is ⑤why truly improving memory can never simply be about using memory tricks, although they can be helpful in strengthening certain components of memory. Here’s the bottom line: To improve and preserve memory at the cognitive level, you have to work on all functions of your brain.
정답은?
③coming -> come
주어가 the thoughts and feelings 이고, 그 뒤에 목적격 관계대명사 that 이 생략된 문장입니다.
주어 + 관계사 + 동사1 ~~~~ 동사 2 (진짜 동사) 입니다.
따라서, 동사 2의 자리에 coming 이 있으므로 동사인 come 으로 바꿔야 옳습니다.
변형문제 2
다음 밑줄 친 부분 중 문맥상 어색한 것은?
When you’re driving a car, your memory of how to operate the vehicle comes from one set of brain cells. The memory of how to navigate the streets to get to your destination springs from another set of neurons. The memory of driving rules and following street signs originates from another family of brain cells. And the thoughts and feelings you have about the driving experience itself, including any close calls with other cars, come from yet another group of cells. You do not have ①mindful awareness of all these separate mental plays and cognitive neural firings, yet they somehow work together in beautiful harmony to ②incorporate your overall experience. In fact, we don’t even know the real ③distinctness between how we remember and how we think. But, we do know they are strongly ④ranked. That is why truly improving memory can never simply be about using memory tricks, although they can be helpful in strengthening certain components of memory. Here’s the bottom line: To improve and preserve memory at the cognitive level, you have to work on all ⑤functions of your brain.
정답은??
④ranked (서열이 매겨진) -> intertwined
참고 :
①mindful (원문 : conscious)
②incorporate (원문 : synthesize)
③distinctness (원문 : difference)
④ranked (서열이 매겨진) -> intertwined
⑤functions (원문 그대로 출제)
변형문제 3
다음 주어진 글 뒤에 이어질 순서를 정하시오.
When you’re driving a car, your memory of how to operate the vehicle comes from one set of brain cells.
(A) You do not have conscious awareness of all these separate mental plays and cognitive neural firings, yet they somehow work together in beautiful harmony to synthesize your overall experience. In fact, we don’t even know the real difference between how we remember and how we think. But, we do know they are strongly intertwined.
(B) That is why truly improving memory can never simply be about using memory tricks, although they can be helpful in strengthening certain components of memory. Here’s the bottom line: To improve and preserve memory at the cognitive level, you have to work on all functions of your brain.
(C) The memory of how to navigate the streets to get to your destination springs from another set of neurons. The memory of driving rules and following street signs originates from another family of brain cells. And the thoughts and feelings you have about the driving experience itself, including any close calls with other cars, come from yet another group of cells.
정답은?
C-A-B
변형문제 4
다음 주어진 문장이 들어갈 가장 알맞은 곳은?
That is why truly improving memory can never simply be about using memory tricks, although they can be helpful in strengthening certain components of memory.
When you’re driving a car, your memory of how to operate the vehicle comes from one set of brain cells. The memory of how to navigate the streets to get to your destination springs from another set of neurons. The memory of driving rules and following street signs originates from another family of brain cells. ① And the thoughts and feelings you have about the driving experience itself, including any close calls with other cars, come from yet another group of cells. ② You do not have conscious awareness of all these separate mental plays and cognitive neural firings, yet they somehow work together in beautiful harmony to synthesize your overall experience. ③ In fact, we don’t even know the real difference between how we remember and how we think. ④ But, we do know they are strongly intertwined. ⑤ Here’s the bottom line: To improve and preserve memory at the cognitive level, you have to work on all functions of your brain.
정답은?
⑤
지금까지 2022년 3월 고2 모의고사 32번 분석 및 변형문제를 연습하셨습니다.
아주 확실해졌죠?
아주 잘 하셨습니다.
반드시 도움이 되셨을거라 확신합니다.
다음 자료인 2022년 3월 고2 모의고사 33번 분석 및 변형문제도 기대해주세요.
지금까지 목동 영어 미키박 쌤이었습니다.
감사합니다.
'2022년 3월 고2 모의고사 변형문제' 카테고리의 다른 글
목동 미키박쌤의 2022-3월-고2-34번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.01.20 |
---|---|
목동 미키박쌤의 2022-3월-고2-33번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.01.19 |
목동 미키박쌤의 2022-3월-고2-31번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.01.12 |
2022년 3월 고2 모의고사 영어 30번 분석 및 변형문제 (2) | 2023.01.09 |
목동 미키박쌤의 2022-3월-고2-29번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.01.08 |