2022년 11월 고1모의 31번
안녕하세요 모의고사변형문제월드 미키박 쌤입니다.
3등급이 전교 1등으로!
(서울 영일고, 인천송도 박문여고)
6등급이 1등급으로!
(서울 진명여고)
4등급이 1등급으로!
(서울 마포고)
바로 미키박 쌤과 함께라 가능했습니다!
오늘도 방문해주신 여러분을 위해서 엄청난 자료를 모두 '무료'로 제공해드리겠습니다.
오늘은 2022년 11월 고1모의 31번 자료입니다.
자료의 목차는 다음과 같습니다.
1. 한 줄 해석 자료로 내용 및 핵심 어법 파악하기
2. 동의어가 포함된 어휘정리자료로 어휘 익히기
3. 변형문제로 마무리하기
그럼, 모의고사변형문제월드 목동 미키박쌤과 함께
1등급 달성을 위해 달려볼까요?
Here we go!
1. 한 줄 해석 자료로 내용 및 핵심 어법 파악하기
To demonstrate how best to defeat the habit of delaying, Dan Ariely, a professor of psychology and behavioral economics, performed (performing - X) an experiment on students in three of his classes at MIT.
미루는 습관을 가장 잘 무너뜨리는 방법을 설명하기 위해, 심리학 및 행동경제학 교수인 Dan Ariely는 MIT의 자신의 수업 중 세 개에서 학생들을 대상으로 실험을 수행했다.
-> 실험 목적 : 미루는 습관 깨는 방법 설명하기
performed (performing - X) : 주어가 professor이고 이에 대한 동사가 performed 입니다.
(performing 은 동사가 아닌 준동사입니다.)
준동사의 개념 이해하기:
He assigned all classes three reports over the course of the semester.
그는 학기 과정 동안 모든 수업에 세 개의 보고서를 과제로 부여했다.
The first class had to choose three due dates for themselves (them - X), up to and including the last day of class.
첫 번째 수업의 학생들은 종강일까지 포함해서 세 개의 마감일을 스스로 선택해야 했다.
-> 첫 번째 수업 학생들 : 보고서 마감일을 스스로 선택
themselves (them - X) :themselves 는 재귀대명사입니다. 본문에서 자기 스스로 라는 의미이므로 재귀대명사 themselves 가 옳습니다.
The second had no deadlines—all three papers just had to be submitted (submit - X) by the last day of class.
두 번째는 마감일이 없었고, 세 개의 보고서 모두 종강일까지 제출되기만 하면 되었다.
-> 두 번째 수업의 학생들은 종강(그 학기의 제일 마지막 수업)일까지 보고서를 내면 되는 상황
be submitted (submit - X)
submit 제출하다 -> 보고서가 제출되는 '수동의 상황'이므로 be submitted 가 옳습니다.
수동태를 모르시는 분들을 위한 자료입니다 :
In his third class, he gave students three set deadlines over the course of the semester.
그의 세 번째 수업에서, 그는 학기 과정 동안 학생들에게 세 개의 정해진 마감일을 주었다.
-> 세 번째 수업의 학생들에게는 마감일 세 개가 주어졌습니다.
At the end of the semester, he found that students with set deadlines received the best grades, the students with no deadlines had the worst, and those who could choose their own deadlines fell (to fall - X) somewhere in the middle.
학기 말에, 그는 마감일이 정해진 학생들이 최고의 성적을 받았고, 마감일이 없는 학생들은 최하의 성적을 받았으며, 자신의 마감일을 선택할 수 있었던 학생들은 그 중간 어디쯤의 위치에 있었다는 것을 알아냈다.
-> (강제로) 마감일이 정해진 학생들이 제일 좋은 성적을 받았습니다. 그리고, 마감일이 없던 학생들이 제일 낮은 성적을 받았습니다. -> 아무래도 강제성이 있는 외부 환경이 좋은 성적에 효과적이라는 것을 유추할 수 있습니다.
fell (to fall - X) : 앞의 those 가 주어입니다. 그 뒤에 관계대명사 who 가 있으니, 뒤로 동사가 2개오고, 두 번째 동사인 fell 이 진짜 동사입니다.
Ariely concludes that restricting freedom—whether by the professor or by students who recognize their own tendencies to delay things—improves (improving - X) self‑control and performance.
Ariely는, 교수에 의해서든 혹은 일을 미루는 자신의 성향을 인식한 학생들에 의해서든, 자유를 제한하는 것은 자기 통제와 성과를 향상시킨다고 결론짓는다.
-> 자유를 제한하면 자기 통제력과 성과를 높인다는 결론이 나옵니다.
improves (improving - X) : 명사절 접속사 that 뒤에 완전문입니다. 완전문은 주어 + 동사 ~ 이므로, 주어가 restricting~ 인 동명사구가 주어이므로 단수동사 improves 가 쓰였습니다.
명사구에 대한 기본 개념 알기 :
2. 동의어가 포함된 어휘정리자료로 어휘 익히기
English | 한국어 | Synonym |
Demonstrate | 증명하다, 시연하다 | Show, Exhibit |
Defeat | 이기다, 물리치다 | Overcome, Conquer |
Habit | 습관, 버릇 | Custom, Routine |
Delaying | 지연, 미루기 | Procrastination, Postponement |
Professor | 교수 | Educator, Instructor |
Psychology | 심리학 | Mental science, Mind studies |
Behavioral | 행동의 | Conduct-related, Behavioral |
Economics | 경제학 | Financial studies, Economy |
Performed | 실시하다, 수행하다 | Conducted, Executed |
Experiment | 실험, 시도 | Test, Trial |
Students | 학생들 | Pupils, Learners |
Classes | 수업, 강의 | Courses, Lectures |
MIT | MIT 대학 | Massachusetts Institute of Technology |
Assigned | 할당하다, 배정하다 | Allocated, Appointed |
Reports | 보고서, 리포트 | Documents, Summaries |
Semester | 학기 | Academic term, Session |
Due dates | 마감일 | Deadlines, Submission dates |
Choose | 선택하다 | Pick, Select |
Themselves | 그들 자신 | On their own, Personally |
Including | 포함하여 | Encompassing, Incorporating |
Last day | 마지막 날 | Final day, End date |
No deadlines | 마감일 없음 | Unlimited time, No time constraints |
Submitted | 제출하다 | Handed in, Presented |
Set deadlines | 정해진 마감일 | Fixed due dates, Assigned time limits |
End of the semester | 학기 끝 | Conclusion of term, Semester conclusion |
Found | 발견하다 | Discovered, Uncovered |
Best grades | 최고의 성적 | Highest scores, Top grades |
Worst | 최악의 | Lowest, Inferior |
Choose their own deadlines | 자신만의 마감일 선택 | Select individual due dates, Decide personal deadlines |
Fell somewhere in the middle | 중간쯤에 위치했다 | Landed in the middle, Occupied an intermediate position |
Restricting | 제한하는, 한정하는 | Limiting, Confining |
Freedom | 자유, 자유로움 | Liberty, Independence |
Recognize | 인식하다, 알아차리다 | Identify, Realize |
Tendencies | 경향, 성향 | Inclinations, Propensities |
Improve | 개선하다, 향상시키다 | Enhance, Upgrade |
Self‑control | 자기 통제, 자제 | Self-discipline, Self-restraint |
Performance | 성과, 성적 | Achievement, Results |
3. 변형문제로 마무리하기
변형문제 1번
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 것은?
To demonstrate how best to defeat the habit of delaying, Dan Ariely, a professor of psychology and behavioral economics, ①performed an experiment on students in three of his classes at MIT. He assigned all classes three reports over the course of the semester. The first class had to choose three due dates for ②themselves, up to and including the last day of class. The second had no deadlines—all three papers just had to ③be submitted by the last day of class. In his third class, he gave students three set deadlines over the course of the semester. At the end of the semester, he found that students with set deadlines received the best grades, the students with no deadlines had the worst, and those who could choose their own deadlines ④to fall somewhere in the middle. Ariely concludes that restricting freedom—whether by the professor or by students who recognize their own tendencies to delay things— ⑤improves self‑control and performance.
정답은?
④to fall -> fell
변형문제 2번
다음 밑줄 친 부분 중 문맥상 어색한 것은?
To demonstrate how best to ①overcome the habit of delaying, Dan Ariely, a professor of psychology and behavioral economics, performed an experiment on students in three of his classes at MIT. He ②allocated all classes three reports over the course of the semester. The first class had to choose three due dates for themselves, up to and including the last day of class. The second had no deadlines—all three papers just had to be ③presented by the last day of class. In his third class, he gave students three set deadlines over the course of the semester. At the end of the semester, he found that students with set deadlines received the ④best grades, the students with no deadlines had the worst, and those who could choose their own deadlines fell somewhere in the middle. Ariely concludes that ⑤securing freedom—whether by the professor or by students who recognize their own tendencies to delay things—improves self‑control and performance.
정답은?
⑤securing (확보하는 것) -> restricting
참고 :
①overcome (원문 : defeat)
②allocated (원문 : assigned)
③presented (원문 : submitted)
④best (원문 그대로 출제)
변형문제 3번
글의 흐름으로 보아, 다음 주어진 문장이 들어갈 가장 알맞은 곳은?
At the end of the semester, he found that students with set deadlines received the best grades, the students with no deadlines had the worst, and those who could choose their own deadlines fell somewhere in the middle.
To demonstrate how best to defeat the habit of delaying, Dan Ariely, a professor of psychology and behavioral economics, performed an experiment on students in three of his classes at MIT. ① He assigned all classes three reports over the course of the semester. ② The first class had to choose three due dates for themselves, up to and including the last day of class. ③ The second had no deadlines—all three papers just had to be submitted by the last day of class. ④ In his third class, he gave students three set deadlines over the course of the semester. ⑤ Ariely concludes that restricting freedom—whether by the professor or by students who recognize their own tendencies to delay things—improves self‑control and performance.
정답은?
⑤
변형문제 4번
다음 글에 이어질 글의 순서를 정하시오.
To demonstrate how best to defeat the habit of delaying, Dan Ariely, a professor of psychology and behavioral economics, performed an experiment on students in three of his classes at MIT.
(A) The first class had to choose three due dates for themselves, up to and including the last day of class. The second had no deadlines—all three papers just had to be submitted by the last day of class. In his third class, he gave students three set deadlines over the course of the semester.
(B) Ariely concludes that restricting freedom—whether by the professor or by students who recognize their own tendencies to delay things—improves self‑control and performance.
(C) At the end of the semester, he found that students with set deadlines received the best grades, the students with no deadlines had the worst, and those who could choose their own deadlines fell somewhere in the middle.
① (A) → (C) → (B)
② (B) → (A) → (C)
③ (B) → (C) → (A)
④ (C) → (A) → (B)
⑤ (C) → (B) → (A)
정답은?
① (A) → (C) → (B)
변형문제 5번
다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
To demonstrate how best to defeat the habit of delaying, Dan Ariely, a professor of psychology and behavioral economics, performed an experiment on students in three of his classes at MIT. He assigned all classes three reports over the course of the semester. The first class had to choose three due dates for themselves, up to and including the last day of class. The second had no deadlines—all three papers just had to be submitted by the last day of class. In his third class, he gave students three set deadlines over the course of the semester. At the end of the semester, he found that students with set deadlines received the best grades, the students with no deadlines had the worst, and those who could choose their own deadlines fell somewhere in the middle. Ariely concludes that restricting freedom—whether by the professor or by students who recognize their own tendencies to delay things—improves self‑control and performance.
↓
Professor Dan Ariely's experiment at MIT demonstrated that having [A] deadlines can improve students' self-control and academic [B] over the course of a semester.
① [A] optional, [B] progression
② [A] set, [B] performance
③ [A] fluctuating, [B] enhancements
④ [A] ambiguous, [B] achievements
⑤ [A] vague, [B] evolution
정답은?
② [A] set, [B] performance
Professor Dan Ariely's experiment at MIT demonstrated that having set deadlines can improve students' self-control and academic performance over the course of a semester.
MIT의 Dan Ariely 교수의 실험은 마감일을 정하면 한 학기 동안 학생들의 자제력과 학업 성취도가 향상될 수 있음을 보여주었습니다.
지금까지 모의고사변형문제월드 미키박쌤의
2022년 11월 고1 모의고사 31번 해설 및 변형문제를 연습하셨습니다.
다음 자료인 2022년 11월 고1 모의고사 32번 해설 및 변형문제도 확인해보실까요?
이 외에도
구글, 다음, 네이버, 유튜브에서 모의고사변형문제월드 미키박쌤이라고 검색하시면
정말 많은 모의고사 변형문제 자료들을 무료로 활용하실 수 있습니다.
그리고, 영문법에 대한 유용한 자료는
재미짐영어 미키박쌤을 확인해보세요.
'2022년 11월 고1모의고사 변형문제' 카테고리의 다른 글
2022년 11월 고1모의 33번 변형문제 (0) | 2023.11.11 |
---|---|
2022년 11월 고1모의 32번 변형문제 (0) | 2023.11.10 |
2022년 11월 고1모의 30번 변형문제 (0) | 2023.11.10 |
2022년 11월 고1모의 29번 변형문제 (0) | 2023.11.10 |
2022년 11월 고1모의 24번 변형문제 (0) | 2023.11.10 |