2019년 6월 고2 영어 40번
안녕하세요 목동 미키박영어입니다.
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오늘은 2019년 6월 고2 영어 40번 어법성 판단 문제와 정답자료입니다.
1등급을 받기 위한 필수 조건은 당연히 어법 정복인거 아시죠?
그럼 어법을 정복해 볼까요?
Here we go!
원문과 해석 확인하기
Intergroup contact is more likely to reduce stereotyping and create favorable attitudes if it is backed by social norms that promote equality among groups.
집단 간 접촉은 만약 그것이 집단 사이에 평등을 촉진하는 사회적 규범에 의해 지지받는다면 고정관념을 줄이고 우호적인 태도를 만들어낼 가능성이 더 크다.
If the norms support openness, friendliness, and mutual respect, the contact has a greater chance of changing attitudes and reducing prejudice than if they do not.
만약 그 규범들이 개방성, 친밀함, 그리고 상호존중을 지지한다면, 그 접촉은 만약 그것들(규범들)이 그렇지(지지하지) 않는 것보다 태도를 바꾸고 편견을 줄일 더 큰 가능성을 가진다.
Institutionally supported intergroup contact―that is, contact sanctioned by an outside authority or by established customs―is more likely to produce positive changes than unsupported contact.
제도적으로 지지를 받는 집단 간 접촉은―즉 외부의 권위에 의해 또는 기존의 관습에 의해 승인되어진 접촉―지지받지 않는 접촉보다 긍정적인 변화를 만들 가능성이 더 크다.
Without institutional support, members of an ingroup may be reluctant to interact with outsiders because they feel doing so is deviant or simply inappropriate.
제도적 지지가 없다면, 한 내부 집단의 구성원들은 외부자들과 상호작용하는 것을 꺼려할 수도 있는데 왜냐하면 그들이 그렇게 하는 것이 (규범에서) 벗어나 있거나 단순히 부적절한 것으로 느끼기 때문이다.
With the presence of institutional support, however, contact between groups is more likely to be seen as appropriate, expected, and worthwhile.
그러나 제도적 지지의 존재로, 집단 간 접촉은 적절하고, 기대되어지며, 그리고 가치 있는 것으로 여겨질 가능성이 더 크다.
For instance, with respect to desegregation in elementary schools, there is evidence that students were more highly motivated and learned more in classes conducted by teachers (that is, authority figures) who supported rather than opposed desegregation.
*sanction: 승인하다 **desegregation: 인종 차별 폐지
예를 들어, 초등학교에서 인종 차별 폐지에 대하여, 인종 차별 폐지에 반대하기 보다는 지지하는 교사들(즉, 권위 있는 인물들)에 의해 행해진 수업에서 학생들이 더 많이 동기를 부여받고 더 많이 배웠다는 증거가 있다.
내용을 확인했으니, 변형 문제를 풀어볼까요?
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문제 풀어보기
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 곳을 모두 올바르게 고치시오.
Intergroup contact is more likely to reduce stereotyping and ①creating favorable attitudes if it is backed by social norms that promote equality among groups. If the norms support openness, friendliness, and mutual respect, the contact has a greater chance of changing attitudes and ②reducing prejudice than if they ③are not. ④Institutionally supported intergroup contact―that is, contact sanctioned by an outside authority or by ⑤established customs― ⑥is more likely to produce positive changes than ⑦unsupported contact. Without institutional support, members of an ingroup may be reluctant to interact with outsiders because they feel doing so ⑧to be deviant or simply inappropriate. With the presence of institutional support, however, contact between groups is more likely to be seen as appropriate, ⑨expecting, and worthwhile. For instance, with respect to desegregation in elementary schools, there is evidence ⑩which students were more highly motivated and learned more in classes conducted by teachers (that is, authority figures) who supported rather than opposed desegregation.
①create : 등위접속사 and 는 병렬할 때 사용됩니다. reduce ~ and create 의 의미가 옳습니다. 병렬의 경우 반드시 해석으로 형태를 파악해야 합니다.
등위접속사? 종속접속사? 접속사? 개념을 잘 알려드립니다:
③do : they 가 가리키는 말은 the norms 이고 이에 대한 동사가 support 이므로, 일반동사의 부정인 do not 이 옳습니다.
⑧is : feel 뒤에 명사절 접속사 that 이 생략되었습니다. 따라서, doing 이 주어이고 is 가 동사입니다.
명사절 접속사 that 이 무엇인가요?
⑨expected : 예상되는 것으로 여겨질 가능성이 더 높다라는 의미이므로, 과거분사 expected 가 옳습니다.
현재분사와 과거분사의 구별 방법 :
⑩that : evidence (증거 : 추상적 의미의 명사) + that (동격의 접속사 that) + 완전문입니다.
참고로, which + 불완전문입니다.
that 의 쓰임새 종합 설명입니다:
지금까지 목동미키박영어 미키박쌤의
2019년 6월 고2 모의고사 40번 어법성 판단 문제와 정답자료 였습니다.
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