안녕하세요 모의고사 변형문제월드 목동 미키박 쌤입니다.
3등급이 전교 1등으로!
(목동 영일고, 송도 박문여고)
바로 목동 영어 미키박 쌤과 함께라 가능했습니다!
오늘은 2022년 6월 고1 모의고사 23번 분석 및 변형문제입니다.
분석으로 완벽하게 익히고
변형문제도 풀어서
2022년 6월 고1 모의고사 23번 분석 및 변형문제는 완벽하게 맞출 수 있도록 연습해 보실까요?
단계는 다음과 같습니다.
1. 혼자 해보기
2. 원문 분석
3. 혼자 복습해보기
이 과정이 다 끝나고 나면
4. 변형문제 풀기
이렇게 진행됩니다.
그럼, 시작해 보실까요?
Here we go!
1. 혼자 해보기
Every day, children explore and construct relationships among objects.
2. 원문 분석
Every day, / children explore and construct / relationships / among objects.
매일 / 아이들은 탐구하고 구성한다 / 관계들을 / 사물 사이의 (관계들을)
-> 사물과 사물 사이의 관계를 탐구하기도 하고 만들어내기도 하는 존재... 바로 아이들이죠.
3. 혼자 복습해보기
Every day, children explore and construct relationships among objects.
매일, 아이들은 사물 사이의 관계들을 탐구하고 구성한다.
explore 탐구하다
construct 구성하다
relationship 관계
object 사물
1. 혼자 해보기
Frequently, these relationships focus on how much or how many of something exists.
2. 원문 분석
Frequently, / these relationships / focus / on how much or how many of something exists.
빈번히 / 이러한 관계들은 / 초점을 맞춘다 / 얼마나 많은 양의 혹은 얼마나 많은 수의 무언가가 존재하는지에 (초점을 맞춘다)
-> 너, 포켓몬 스티커 몇 개 있어? 뭐 이런 식이죠.
3. 혼자 복습해보기
Frequently, these relationships focus on how much or how many of something exists.
빈번히, 이러한 관계들은 무언가가 얼마만큼 혹은 몇 개 존재하는지에 초점을 맞춘다.
frequently 빈번히
focus on 초점을 맞추다
exist 존재하다
1. 혼자 해보기
Thus, children count―“One cookie, two shoes, three candles on the birthday cake, four children in the sandbox.”
2. 원문 분석
Thus, / children count―“One cookie, / two shoes, / three candles on the birthday cake, / four children in the sandbox.”
따라서 / 아이들은 센다― “쿠키 하나, / 신발 두 개, / 생일 케이크 위에 초 세 개, / 모래놀이통에 아이 네 명.”
-> 아이들에게는 몇 개나 갖고 있는가? 몇 개가 있는가가 중요하죠? 물론 어른도 그렇긴 합니다만...
3. 혼자 복습해보기
Thus, children count―“One cookie, two shoes, three candles on the birthday cake, four children in the sandbox.”
따라서, 아이들은 센다. “쿠키 하나, 신발 두 개, 생일 케이크 위에 초 세 개, 모래놀이통에 아이 네 명.”
thus 따라서
count 세다
sandbox 모래놀이 통
1. 혼자 해보기
Children compare―“Which has more? Which has fewer? Will there be enough?”
2. 원문 분석
Children compare―“Which has more? / Which has fewer? / Will there be enough?”
아이들은 비교한다― 무엇이 더 많지? / 무엇이 더 적지? / 충분할까?
-> There is / are ~ 이 있다 -> There will be ~ 이 있을 거다
3. 혼자 복습해보기
Children compare―“Which has more? Which has fewer? Will there be enough?”
아이들은 비교한다. “무엇이 더 많지? 무엇이 더 적지? 충분할까?”
compare 비교하다
fewer 더 적은
1. 혼자 해보기
Children calculate―“How many will fit? Now, I have five. I need one more.”
2. 원문 분석
Children calculate―“How many will fit? / Now, I have five. / I need one more.”
아이들은 계산한다―몇 개가 알맞을까? / 나는 지금 다섯 개가 있어. / 나 하나 더 필요해.
-> 여기서 How many 인지 How much 인지를 구분하는 것에 신경을 써야 합니다.
many 는 '셀 수 있는 명사'가 여러 개 있을 경우 사용하죠? 한 개, 두 개, 세 개.... 이런 식으로 말이죠.
much 는 '셀 수 없는 명사'에 사용되죠? 그래서, 한 개, 두 개, 세 개.... 이런 거 불가능하죠. 셀 수 없으니 복수형은 없죠.
예를 들어, much water 이런 식이죠.
-> 본문에서는 다음 문장에 five.... one more 이런 말이 나오죠? 즉, 셀 수 있는 명사에 대한 표현들입니다.
따라서, 이 상황에서 How much 라고 쓰면 틀립니다.
3. 혼자 복습해보기
Children calculate―“How many will fit? Now, I have five. I need one more.”
아이들은 계산한다. “몇 개가 알맞을까? 나는 지금 다섯 개가 있어. 하나 더 필요하네.”
calculate 계산하다
fit 알맞다
more 더
1. 혼자 해보기
In all of these instances, children are developing a notion of quantity.
2. 원문 분석
In all of these instances, / children are developing / a notion of quantity.
이 모든 예시에서, / 아이들은 발달시키는 중이다 / 양의 개념을
3. 혼자 복습해보기
In all of these instances, children are developing a notion of quantity.
이 모든 예시에서, 아이들은 양의 개념을 발달시키는 중이다.
instance 예시
develop 발달시키다
notion 개념
quantity 양
1. 혼자 해보기
Children reveal and investigate mathematical concepts through their own activities or experiences, such as figuring out how many crackers to take at snack time or sorting shells into piles.
2. 원문 분석
Children reveal and investigate / mathematical concepts / through their own activities or experiences,
아이들은 밝히고 연구한다 / 수학적인 개념들을 / 그들 자신의 행동과 경험들을 통해서 (밝히고 연구한다)
-> 행동을 하면서, 경험을 하면서 수학적인 개념들을 알게 되고 익히게 된다는 말이군요?
such as figuring out / how many crackers to take at snack time or sorting shells into piles.
알아내는 것과 같은(활동이나 경험들) / 얼마나 많은 크래커를 간식 시간에 가져갈지 / 혹은 조개껍질들을 더미로 분류하는 것(과 같은 활동이나 경험들)
3. 혼자 복습해보기
Children reveal and investigate mathematical concepts through their own activities or experiences, such as figuring out how many crackers to take at snack time or sorting shells into piles.
아이들은 간식 시간에 몇 개의 크래커를 가져갈지 알아내는 것 혹은 조개껍질들을 더미로 분류하는 것과 같은, 그들만의 활동이나 경험을 통해 수학적 개념을 밝히고 연구한다.
reveal 밝히다
investigate 연구하다
mathematical concept 수학적 개념
activity 활동
experience 경험
figure out 알아내다
take 가녀가다
sort into ~로 분류하다
shell 조개껍질
pile 더미
자, 이제 다 확인하셨죠?
그럼 2022년 6월 고1 모의고사 23번 변형문제를 풀러 가 보시죠!
변형문제 1
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 것은?
Every day, children explore and construct relationships among ①objects. Frequently, these relationships focus on how much or how many of something ②exists. Thus, children count ― “One cookie, two shoes, three candles on the birthday cake, four children in the sandbox.” Children compare ― “Which has more? Which has ③fewer? Will there be enough?” Children calculate ― “How ④many will fit? Now, I have five. I need one more.” In all of these instances, children are developing a notion of quantity. Children reveal and investigate mathematical concepts through their own activities or experiences, such as figuring out how many crackers to take at snack time or ⑤sort shells into piles.
정답은?
⑤sort -> sorting
Children reveal and investigate mathematical concepts through their own activities or experiences, such as figuring out how many crackers to take at snack time or ⑤sort shells into piles.
-> 앞의 or 로 보아 '병렬'을 묻는 문제입니다. 병렬은 반드시 해석으로 형태를 구분합니다.
해석을 해보니 '알아내는 것 ~~~ 혹은 분류하는 것과 같은 행동이나 경험들'의 의미가 가장 올바르기 때문에, 앞의 figuring 의 자리입니다. 따라서, sorting 으로 쓰는 것이 옳습니다.
변형문제 2
다음 밑줄 친 부분 중 문맥상 어색한 것은?
Every day, children explore and construct ①ties among objects. Frequently, these relationships focus on how much or how many of something ②exists. Thus, children count ― “One cookie, two shoes, three candles on the birthday cake, four children in the sandbox.” Children compare ― “Which has more? Which has fewer? Will there be enough?” Children ③compute ― “How many will fit? Now, I have five. I need one more.” In all of these instances, children are developing a notion of ④quality. Children reveal and investigate mathematical ⑤principles through their own activities or experiences, such as figuring out how many crackers to take at snack time or sorting shells into piles.
정답은?
④quality(질) -> quantity
참고 :
①ties (원문 : relationships )
②exists (원문 그대로 출제)
③compute (원문 : calculate )
⑤principles (원문 : concepts )
변형문제 3
다음 중 빈칸에 들어갈 가장 알맞은 것은? (원문 전체 변형 문제입니다)
Children engage in various activities every day where they form and examine connections between objects, _________. They do this by counting, comparing, and calculating, and as a result, they develop a sense of quantity. By participating in these activities, children also investigate and comprehend mathematical principles, such as figuring out how many crackers they need for a snack or sorting shells into groups.
① with an emphasis on determining the amount or quantity of something present
② forming a very unusual worldview that adults cannot understand
③ with interest in mathematics increasing over time
④ without proper schooling systems
⑤ under overprotection by parents and carers
정답은?
① with an emphasis on determining the amount or quantity of something present
존재하는 것의 양이나 양을 결정하는 데 중점을 두고
참고 :
① with an emphasis on determining the amount or quantity of something present
존재하는 것의 양이나 양을 결정하는 데 중점을 두고
② forming a very unusual worldview that adults cannot understand
성인들은 이해할 수 없는 매우 특이한 세계관을 형성하면서
③ with interest in mathematics increasing over time
시간이 흐르면서 수학에 대한 관심이 높아지면서
④ without proper schooling systems
적절한 학교 교육 시스템이 갖춰지지 않은 채로
⑤ under overprotection by parents and carers
부모와 보호자들에 의한 과잉 보호 하에서
변형문제 4
다음 문장이 들어갈 가장 알맞은 곳은?
Frequently, these relationships focus on how much or how many of something exists.
Every day, children explore and construct relationships among objects. ① Thus, children count ― “One cookie, two shoes, three candles on the birthday cake, four children in the sandbox.” ② Children compare ― “Which has more? Which has fewer? Will there be enough?” ③ Children calculate ― “How many will fit? Now, I have five. I need one more.” ④ In all of these instances, children are developing a notion of quantity. ⑤ Children reveal and investigate mathematical concepts through their own activities or experiences, such as figuring out how many crackers to take at snack time or sorting shells into piles.
정답은?
①
변형문제 5
다음 글에 이어질 순서로 가장 알맞은 것은?
Every day, children explore and construct relationships among objects.
(A) Children compare ― “Which has more? Which has fewer? Will there be enough?” Children calculate ― “How many will fit? Now, I have five. I need one more.”
(B) Frequently, these relationships focus on how much or how many of something exists. Thus, children count ― “One cookie, two shoes, three candles on the birthday cake, four children in the sandbox.”
(C) In all of these instances, children are developing a notion of quantity. Children reveal and investigate mathematical concepts through their own activities or experiences, such as figuring out how many crackers to take at snack time or sorting shells into piles.
정답은?
B-A-C
지금까지 2022년 6월 고1 모의고사 23번 분석 및 변형문제를 연습하셨습니다.
아주 확실해졌죠?
아주 잘 하셨습니다.
반드시 도움이 되셨을거라 확신합니다.
다음 자료인 2022년 6월 고1 모의고사 24번 분석 및 변형문제도 기대해주세요.
https://mickeypark999.tistory.com/82
지금까지 목동 영어 미키박 쌤이었습니다.
감사합니다.
'2022년 6월 고1 모의고사변형문제' 카테고리의 다른 글
2022년 6월 고1 모의고사 29번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.03.16 |
---|---|
목동 미키박쌤의 2022년 6월 고1 학평 24번 분석 및 변형문제(무료) (2) | 2023.03.15 |
2022년 6월 고1 모의고사 22번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.03.15 |
2022년 6월 고1 모의고사 21번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.03.15 |
목동 미키박쌤의 2022년 6월 고1 모의고사 20번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.03.14 |