3등급이 전교 1등으로!
(목동 영일고, 송도 박문여고)
안녕하세요 모의고사변형문제월드 목동 미키박 쌤입니다.
바로 목동 영어 미키박 쌤과 함께라 가능했습니다!
오늘은 수능특강 라이트 영어 11강 3번 한 줄 해석 및 어법 연습문제 자료입니다.
순서는 다음과 같습니다.
1. 한 줄 해석 및 어법 주의사항 확인(괄호 안의 X형태는 틀린 형태입니다)
2. 혼자 연습해오기
3. 어법변형문제 풀어보기
그럼 시작합니다.
Here we go!
1. 한 줄 해석 및 어법 주의사항 확인(괄호 안의 X형태는 틀린 형태입니다)
Once a staple crop is established, we have what (that - X) economists call a “lock-in.”
일단 주요 작물이 자리를 잡게 되면, 사람들은 경제학자들이 소위 ‘고정화’라고 부르는 것을 겪게 된다.
-> what (that - X)
what + 불완전문 = 명사절
that + 완전문 = 명사절
A pattern continues because it is cheap to replicate and would be expensive, both financially and psychologically, to change (changing - X).
패턴은 계속되는데 그것은 반복하기에는 저렴하고 재정적으로나 심리적으로나 바꾸기에는 비용이 많이 들 것이기 때문이다.
-> to change (changing - X)
'~하기에' 라는 'to부정사의 부사적 용법'의 '형용사 수식'입니다.
The whole of north European agriculture is based around a highly (high - X) complex but very efficient system of wheat and small-grain production.
북유럽 농업 전체는 매우 복잡하지만 매우 효율적인 밀과 알갱이가 작은 곡물 생산 시스템을 기반으로 한다.
-> highly (high - X)
high : 높은, 높이
highly : 매우, 상당히, 고도로
From the plow types to the bakeries and pasta factories, everything is set(sets - X) up to deal with wheat.
쟁기 종류에서부터 빵집과 파스타 공장에 이르기까지 모든 것이 밀을 처리하기 위해 마련된다.
-> is set(sets - X)
수동태(be + p.p. : ~해지다, ~되다)입니다.
set up : 마련하다 -> everything is set up : 모든 것이 마련된다
수동태 시제 관련 모든 것을 알려드립니다.
So, although the potato came early and proved far more productive and well adapted than wheat, wheat
remains (remaining - X) the staple food — except in areas too poor and marginal to afford it.
그래서 비록 감자가 일찍 왔고 밀보다 훨씬 더 생산적이고 잘 적응했다고 증명되었지만, 밀은 너무 가난하고 수익이 안 나서 그것을 구입할 경제적 여력이 없는 지역을 제외하고는 주요 식품으로 남아 있다.
-> remains (remaining - X)
although 는 '비록 ~이지만'이라는 '양보의 부사절 접속사'입니다.
although ~ than wheat 까지는 부사절이므로, 생략 후 판단하면, 주어는 wheat 이고 remains가 동사입니다.
(remaining 은 준동사입니다.)
The iron hand of economics forced the impoverished Irish and Poles to live (living - X) on potatoes in the old days, but they yearned for bread — and now they can afford bread, and are (be - X) eating fewer potatoes.
경제 상태의 엄격한 통제는 가난한 아일랜드와 폴란드 사람들에게 옛날에는 감자를 먹고 살도록 강요했지만, 그들은 빵을 갈망했고, 지금은 그들이 빵을 살 여유가 있고 감자를 덜 먹고 있다.
to live (living - X)
force 목적어 to V(목적격보어)
Potatoes added themselves (them - X) to the system, but did not destroy it.
감자는 그 시스템(밀과 알갱이가 작은 곡물 생산 시스템)에 스스로를 추가했지만, 그것을 파괴하지는 못했다.
-> themselves (them - X)
행위자 = 행위대상(재귀대명사) 입니다.
I love myself. (O)
I love me. (X)
2. 혼자 연습해오기
Once a staple crop is established, we have what (that - X) economists call a “lock-in.”
A pattern continues because it is cheap to replicate and would be expensive, both financially and psychologically, to change (changing - X).
The whole of north European agriculture is based around a highly (high - X) complex but very efficient system of wheat and small-grain production.
From the plow types to the bakeries and pasta factories, everything is set(sets - X) up to deal with wheat.
So, although the potato came early and proved far more productive and well adapted than wheat, wheat
remains (remaining - X) the staple food — except in areas too poor and marginal to afford it.
The iron hand of economics forced the impoverished Irish and Poles to live (living - X) on potatoes in the old days, but they yearned for bread — and now they can afford bread, and are (be - X) eating fewer potatoes.
Potatoes added themselves (them - X) to the system, but did not destroy it.
3. 어법변형문제 풀어보기
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 곳을 모두 찾아 올바르게 고치시오.
Once a staple crop is established, we have ①that economists call a “lock-in.” A pattern continues because it is cheap to replicate and would be expensive, both financially and psychologically, ②changing. The whole of north European agriculture is based around a ③highly complex but very efficient system of wheat and small-grain production. From the plow types to the bakeries and pasta factories, everything ④sets up to deal with wheat. So, although the potato came early and proved far more productive and well adapted than wheat, wheat ⑤remaining the staple food — except in areas too poor and marginal to afford it. The iron hand of economics forced the impoverished Irish and Poles ⑥living on potatoes in the old days, but they yearned for bread — and now they can afford bread, and ⑦be eating fewer potatoes. Potatoes added ⑧them to the system, but did not destroy it.
정답은?
①what
②to change
④is set
⑤remains
⑥to live
⑦are
⑧themselves
지금까지 모의고사변형문제월드 미키박쌤의
수능특강 라이트 영어 11강 3번 한 줄 해석 및 어법 연습문제 자료였습니다.
다음 자료인 수능특강 라이트 영어 11강 4번 한 줄 해석 및 어법 연습문제 자료도 확인해보실까요?
이 외에도
구글, 다음, 네이버, 유튜브에서 모의고사변형문제월드 미키박쌤이라고 검색하시면
정말 많은 모의고사 변형문제 자료들을 무료로 활용하실 수 있습니다.
그리고, 영문법에 대한 유용한 자료는
재미짐영어 미키박쌤을 확인해보세요.
감사합니다!
'수능특강라이트영어 > 수특라이트 11강' 카테고리의 다른 글
수능특강 라이트 영어 11강 5번 한 줄 해석 및 어법 연습문제(무료) (0) | 2023.08.30 |
---|---|
수능특강 라이트 영어 11강 4번 한 줄 해석 및 어법 연습문제(무료) (0) | 2023.08.30 |
수능특강 라이트 영어 11강 2번 한 줄 해석 및 어법 연습문제(무료) (0) | 2023.08.29 |
수능특강 라이트 영어 11강 1번 한 줄 해석 및 어법 연습문제(무료) (0) | 2023.08.29 |
수능특강 라이트 영어 11강 Gateway 한 줄 해석 및 어법 연습문제(무료) (0) | 2023.08.29 |