2025년3월고2모의고사변형문제(31번)와 정답자료가 필요하시다고요?
걱정 마세요! 모의고사변형문제월드 미키박영어가 해결해 드립니다!
3등급도 전교 1등으로! (서울 영일고, 송도 박문여고)
3등급도 전교 2등으로! (서울 목동고)
5등급도 1등급으로! (서울 진명여고)
3등급도 1등급으로! (서울 마포고, 서울 신도림고)
모두가 모의고사변형문제월드 미키박영어와 함께 한 결과입니다.
목동 현대파리지앙 409호 미키박영어 (010 6693 6636)
오늘은 2025년3월고2모의고사변형문제(31번)와 정답자료를 제공해 드립니다.
좋은 내신 성적은 진심에서 나오는 거 아시죠?
31번 지문에 대한 완벽한 이해는 기본이죠?
미키박영어 2025년3월고2모의고사31번해설
안녕하세요 미키박영어입니다. 2025년3월고2모의고사31번해설이 필요하시다고요? 걱정 마세요. 미키박영어...
blog.naver.com
31번 내용 확실히 익히셨으리라 믿고,
변형문제 도전 시작합니다!
Here we go!
2025년3월고2모의고사변형문제(31번)
1. 다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 것은?
The explosion of popular music in the second half of the twentieth century as well as the global circulation and dissemination of music by the creative industries ①propelling a new understanding of accessibility in relation to music. Suddenly, in the 1950s, anyone could pick up spoons, a couple of pans, a secondhand guitar and ②start a band. This led to specific genres such as skiffle, but also, more generally, ③reflected a much more relaxed and inclusive attitude to music making. While ordinary people had always sung and made music, the popular music movement ④was driven by a spirit of rebellion and freedom. This approach led to the punk movement, ⑤whose musicians even made it a condition for their music to be nonvirtuosic and accessible to all in the 1970s. Groups who had been entirely excluded from music revelled in opportunities to create. This led to a sense of novelty and empowerment in and beyond the music sphere.
정답은?
①propelled
-> 주어가 explosion 이고, 이에 대한 동사가 입니다.
propelling 은 동사가 아닌 준동사로 옳지 않습니다.
준동사
안녕하세요 재미짐영어 미키박쌤입니다. 오늘은 준동사의 개념 및 동사와 준동사의 구분에 대해 알려드립니다. 영상으로 확인하기 : 준동사와 동사, 연결사 개념 동사가 뭔지는 아시죠? 네, 바
jammygymenglish.tistory.com
2025년3월고2모의고사변형문제(31번)
2 다음 밑줄 친 부분 중 문맥상 어색한 것은? (원문 일부 변형 문제입니다.)
The explosion of popular music in the second half of the twentieth century as well as the global circulation and dissemination of music by the creative industries ① fueled a new understanding of accessibility in relation to music. Suddenly, in the 1950s, anyone could pick up spoons, a couple of pans, a second-hand guitar and ② form a band. This led to specific genres such as skiffle, but also, more generally, reflected a much more relaxed and ③ open attitude to music making. While ordinary people had always sung and made music, the popular music movement was driven by a spirit of rebellion and freedom. This approach led to the punk movement, whose musicians even made it a condition for their music to be non-virtuosic and ④ exclusive to all in the 1970s. Groups who had been entirely ⑤ marginalized from music revelled in opportunities to create. This led to a sense of novelty and empowerment in and beyond the music sphere.
정답은?
정답
✅ ④ exclusive → accessible
해설 (한국어)
4번 exclusive(배타적인, 제한적인)는 문맥상 어색한 표현입니다.
원문에서는 "accessible"(접근 가능한, 누구나 할 수 있는)이 사용되었으며, 이는 펑크 음악이 누구에게나 열려 있고 전문성이 없어도 즐길 수 있는 음악이었다는 의미입니다.
반면 exclusive는 **‘소수만의, 제한적인’**이라는 뜻으로, 문맥과 정반대의 의미를 가지고 있어 어색합니다.
→ 따라서 이 자리에 가장 적절한 표현은 accessible입니다.
다른 보기의 원문 단어
✔ ① fueled (원문: propelled)
→ Propelled는 ‘추진하다’, fueled는 ‘촉진하다, 불을 붙이다’라는 의미로 문맥상 적절한 동의어입니다.
✔ ② form (원문: start)
→ Start a band와 form a band는 모두 밴드를 결성하는 뜻으로 자연스럽게 쓰입니다.
✔ ③ open (원문: inclusive)
→ Inclusive는 ‘포괄적인’, open도 ‘열린, 배제하지 않는’이라는 의미로 문맥상 적절합니다.
✔ ⑤ marginalized (원문: excluded)
→ Excluded는 ‘배제된’, marginalized는 ‘소외된’이라는 뜻으로 같은 의미에서 자연스럽게 사용되었습니다.
2025년3월고2모의고사변형문제(31번)
3. 다음 문장에 이어질 글의 순서를 정하시오.
The explosion of popular music in the second half of the twentieth century as well as the global circulation and dissemination of music by the creative industries propelled a new understanding of accessibility in relation to music.
(A) While ordinary people had always sung and made music, the popular music movement was driven by a spirit of rebellion and freedom. This approach led to the punk movement, whose musicians even made it a condition for their music to be non-virtuosic and accessible to all in the 1970s.
(B) Suddenly, in the 1950s, anyone could pick up spoons, a couple of pans, a second-hand guitar and start a band. This led to specific genres such as skiffle, but also, more generally, reflected a much more relaxed and inclusive attitude to music making.
(C) Groups who had been entirely excluded from music revelled in opportunities to create. This led to a sense of novelty and empowerment in and beyond the music sphere.
① (A) - (C) - (B)
② (B) - (A) - (C)
③ (B) - (C) - (A)
④ (C) - (A) - (B)
⑤ (C) - (B) - (A)
정답은?
✅ 정답:
③ (B) - (C) - (A)
✅ 정답에 대한 이유:
**(B)**는 1950년대에 음악을 만드는 기회가 누구에게나 주어졌다는 점을 설명하며, 음악의 접근성에 대한 새로운 태도가 등장했음을 보여줍니다.
**(C)**는 음악에서 제외되었던 그룹들이 새로운 기회를 즐기며, 음악을 창작하는 기회를 얻었다는 점을 다룹니다.
**(A)**는 대중 음악 운동이 반란과 자유 정신으로 추진되었고, 펑크 운동이 모두에게 음악을 쉽게 제공하는 조건을 만들었다고 설명합니다.
따라서 전개 순서는 **(B) → (C) → (A)**가 가장 자연스럽고 논리적입니다.
2025년3월고2모의고사변형문제(31번)
4. 다음 글의 주제로 가장 알맞은 것은?
The explosion of popular music in the second half of the twentieth century as well as the global circulation and dissemination of music by the creative industries propelled a new understanding of accessibility in relation to music. Suddenly, in the 1950s, anyone could pick up spoons, a couple of pans, a secondhand guitar and start a band. This led to specific genres such as skiffle, but also, more generally, reflected a much more relaxed and inclusive attitude to music making. While ordinary people had always sung and made music, the popular music movement was driven by a spirit of rebellion and freedom. This approach led to the punk movement, whose musicians even made it a condition for their music to be nonvirtuosic and accessible to all in the 1970s. Groups who had been entirely excluded from music revelled in opportunities to create. This led to a sense of novelty and empowerment in and beyond the music sphere.
① The role of musical instruments in the rise of punk music
② How popular music promoted accessibility and creative freedom
③ Why punk music rejected musical training and professionalism
④ The global commercialization of music through the creative industries
⑤ How music genres such as skiffle shaped 20th-century pop culture
정답은?
정답
② How popular music promoted accessibility and creative freedom
✅ 정답 해설
이 글은 대중음악의 폭발적 성장과 보급이 어떻게 **음악의 접근성(accessibility)**과 **창의적 자유(freedom)**를 촉진했는지를 설명합니다.
1950년대 이후, 누구나 쉽게 악기 몇 개만으로 음악을 만들 수 있는 환경이 조성됨.
이는 스키플(skiffle), 펑크(punk) 등 비전문적인 음악 장르의 등장으로 이어졌고,
기존 음악계에서 배제되었던 사람들도 창작의 기회를 얻게 됨.
이 모든 흐름은 음악이라는 예술의 문턱을 낮추고,
"비전문성과 자유"를 강조한 문화적 변화를 반영함.
따라서 이 글의 주제를 가장 잘 포괄하는 선택지는
**② How popular music promoted accessibility and creative freedom (대중음악이 접근성과 창의적 자유를 증진한 방식)**입니다.
📝 선택지 해석
① The role of musical instruments in the rise of punk music
→ 펑크 음악 발전에 있어 악기의 역할
(※ 악기 언급은 있지만 중심 주제가 아님)
② How popular music promoted accessibility and creative freedom
→ 대중음악이 접근성과 창의적 자유를 증진한 방식 ✅ (정답)
③ Why punk music rejected musical training and professionalism
→ 펑크 음악이 음악 훈련과 전문성을 거부한 이유
(※ 일부 설명이지만 글의 전체 흐름보다 좁은 관점)
④ The global commercialization of music through the creative industries
→ 창조 산업을 통한 음악의 세계적 상업화
(※ 배경은 되지만 핵심 주제는 아님)
⑤ How music genres such as skiffle shaped 20th-century pop culture
→ 스키플과 같은 음악 장르가 20세기 대중문화에 끼친 영향
(※ 스키플은 예시일 뿐 전체 주제를 대변하지 않음)
2025년3월고2모의고사변형문제(31번)
5. 다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
The explosion of popular music in the second half of the twentieth century as well as the global circulation and dissemination of music by the creative industries propelled a new understanding of accessibility in relation to music. Suddenly, in the 1950s, anyone could pick up spoons, a couple of pans, a secondhand guitar and start a band. This led to specific genres such as skiffle, but also, more generally, reflected a much more relaxed and inclusive attitude to music making. While ordinary people had always sung and made music, the popular music movement was driven by a spirit of rebellion and freedom. This approach led to the punk movement, whose musicians even made it a condition for their music to be nonvirtuosic and accessible to all in the 1970s. Groups who had been entirely excluded from music revelled in opportunities to create. This led to a sense of novelty and empowerment in and beyond the music sphere.
↓
Popular music encouraged a culture of musical (A)________ and creative (B)__________ among ordinary people.
(A) (B)
① elitism discipline
② tradition conformity
③ commercialism nostalgia
④ accessibility empowerment
⑤ professionalism limitation
정답은?
✅ 정답: ④ accessibility ··· empowerment
✨ 해설:
(A) accessibility (접근성)
→ 지문의 핵심은 누구나 음악을 만들 수 있게 되었다는 것입니다. “anyone could pick up spoons... and start a band”, “accessible to all” 등의 표현이 이를 강조합니다.
(B) empowerment (자기 주도성, 힘을 얻음)
→ “Groups who had been entirely excluded... revelled in opportunities to create”와 “led to a sense of novelty and empowerment”라는 구절을 통해 창작의 기회를 얻은 대중의 권한 부여(empowerment) 가 중심 메시지로 드러납니다.
📌 오답 해설
① elitism / discipline: 대중성과 정반대 개념이며, 음악이 엘리트의 전유물이라는 관념을 깼다는 것이 주제입니다.
② tradition / conformity: 이 운동은 기존 질서나 전통을 따르기보다 그것에 대한 반항으로 시작되었습니다.
③ commercialism / nostalgia: 상업성과 향수는 이 글에서 다루지 않는 내용입니다.
⑤ professionalism / limitation: 이 운동은 비전문성(non-virtuosic)을 오히려 강조했으며, 제한(limitation)보다는 해방을 강조합니다.
지금까지 모의고사변형문제월드 목동 미키박영어의
2025년3월고2모의고사변형문제(31번)와 정답자료였습니다.
2025년3월고2모의고사변형문제(32번)와 정답자료도 확인해보실까요?
이 외에도
구글, 다음, 네이버, 유튜브에서 모의고사변형문제월드 미키박영어라고 검색하시면
정말 많은 모의고사 변형문제 자료들을 무료로 활용하실 수 있습니다.
그리고, 영문법에 대한 유용한 자료는
재미짐영어 미키박쌤을 확인해보세요.
감사합니다.
'2025년 3월 고2모의고사 변형문제' 카테고리의 다른 글
2025년3월고2모의고사변형문제(33번) [모의고사변형문제월드 미키박영어] (0) | 2025.04.19 |
---|---|
2025년3월고2모의고사변형문제(32번) [모의고사변형문제월드 미키박영어] (1) | 2025.04.19 |
2025년3월고2모의고사변형문제(30번) [모의고사변형문제월드 미키박영어] (1) | 2025.04.14 |
2025년3월고2모의고사변형문제(29번) [모의고사변형문제월드 미키박영어] (1) | 2025.04.13 |
2025년3월고2모의고사변형문제(24번) [모의고사변형문제월드 미키박영어] (2) | 2025.04.13 |