안녕하세요 모의고사 변형문제월드 미키박 쌤입니다.
3등급이 전교 1등으로!
(목동 영일고, 송도 박문여고)
바로 미키박 쌤과 함께라 가능했습니다!
오늘은 2022년 9월 고1 모의고사 34번 분석 및 변형문제입니다.
분석으로 완벽하게 익히고
변형문제도 풀어서
2022년 9월 고1 모의고사 34번 분석 및 변형문제는 완벽하게 맞출 수 있도록 연습해 보실까요?
활용 순서는
1. 혼자하기 (혼자 먼저 고민해 보는 과정)
2. 분석하기 (고민한 것이 어떻게 분석되었는가 파악하고 추가 이해가 필요한 부분 확인 과정)
3. 복습하기 (새롭게 배운 내용 확실하게 연습해서 내 것으로 만들기)
이 과정이 다 끝나고 나면
4. 변형문제 풀기
이렇게 진행됩니다.
그럼, 시작해 보실까요?
Here we go!
혼자하기
In the studies of Colin Cherry at the Massachusetts Institute for Technology back in the 1950s, his participants listened to voices in one ear at a time and then through both ears in an effort to determine whether we can listen to two people talk at the same time.
분석하기
In the studies of Colin Cherry at the Massachusetts Institute for Technology back in the 1950s, / his participants listened to voices in one ear at a time and then through both ears / in an effort to determine whether we can listen to two people talk at the same time.
1950년대 메사추세츠 공과 대학의 Colin Cherry의 연구에서 / 우리가 참가자들은 한 번은 한쪽 귀로만 목소리를 듣고, 그다음엔 양쪽 귀로 들었다 / 두 사람이 이야기하는 것을 동시에 들을 수 있는지 판단하기 위해
-> 실험 첫 번째 내용 : 한쪽 귀로만 듣기
실험 두 번째 내용 : 양쪽 귀로 듣기
실험 목적 : 과연 사람은 두 사람이 이야기하는 것을 동시에 들을 수 있는가? -> 동시에 두 사람이 하는 다른 말을 한꺼번에 듣고 이를 둘 다 이해할 수 있는가?
whether : 명사절 접속사입니다. 앞에 determine(결정하다 : 타동사)가 있죠? 그러니 타동사 + 목적어(~을)입니다.
시험에서는 that 으로 바꿔 출제될 수 있습니다. 속지 마세요!
명사절 접속사 whether(~인지) + 완전문 :
명사절 접속사 that(~것) + 완전문 :
복습하기
In the studies of Colin Cherry at the Massachusetts Institute for Technology back in the 1950s, his participants listened to voices in one ear at a time and then through both ears in an effort to determine whether we can listen to two people talk at the same time.
1950년대 메사추세츠 공과 대학의 Colin Cherry의 연구에서 우리가 두 사람이 이야기하는 것을 동시에 들을 수 있는지 판단하기 위해 참가자들은 한 번은 한쪽 귀로만 목소리를 듣고, 그다음엔 양쪽 귀로 들었다.
혼자하기
One ear always contained a message that the listener had to repeat back (called “shadowing”) while the other ear included people speaking.
분석하기
One ear always contained a message that the listener had to repeat back (called “shadowing”) while the other ear included people speaking.
shadowing- 들은 말을 그대로 반복해서 따라하기 입니다.
한 쪽 귀로 들리는 말 : 들은 말을 그대로 반복해서 따라해야 하는 말이 들립니다.
다른 쪽 귀로 들리는 말 : 사람들이 하는 말이 들립니다.
that : 동격의 접속사 that(~라는) 입니다.
a message that + 완전문 : ~가 ~한다라는 메시지
-> 시험에서는 which 로 바꿔 출제될 수 있습니다. 속지 마세요!
that의 모든 것 살펴보기(동격의 접속사 that도 포함되어 있습니다)
복습하기
One ear always contained a message that the listener had to repeat back (called “shadowing”) while the other ear included people speaking.
한쪽 귀로는 듣는 사람이 다시 반복해야 하는(“shadowing”이라 불리는) 메시지를 계속 들려주었고 다른 한쪽 귀로는 사람들이 말하는 것을 들려주었다.
혼자하기
The trick was to see if you could totally focus on the main message and also hear someone talking in your other ear.
분석하기
The trick was to see / if you could totally focus on the main message and also hear someone talking in your other ear.
속임수는 알아보기 위한 것이었다 / 사람들이 주된 메시지에 완전히 집중하면서 다른 귀로는 다른 사람이 말하는 것 또한 들을 수 있는지를
-> 주된 메시지 : 들은 내용을 그대로 반복해서 따라해야 하는 메시지 -> 한 쪽 귀로 들리는 것이었죠?
그러면서 동시에 다른 귀로는 다른 사람이 말하는 내용이 들리는데, 그것도 함께 듣고 이해할 수 있는지까지 말이죠.
과연 가능할까요? 엄청 헷갈릴 거 같은데 말이죠?
복습하기
The trick was to see if you could totally focus on the main message and also hear someone talking in your other ear.
속임수는 사람들이 주된 메시지에 완전히 집중하면서 다른 귀로는 다른 사람이 말하는 것 또한 들을 수 있는지를 알아보기 위한 것이었다.
혼자하기
Cleverly, Cherry found it was impossible for his participants to know whether the message in the other ear was spoken by a man or woman, in English or another language, or was even comprised of real words at all!
분석하기
Cleverly, / Cherry found it was impossible / for his participants to know whether the message in the other ear was spoken by a man or woman, in English or another language, or was even comprised of real words at all!
영리하게도, / Cherry는 전혀 가능하지 않다는 것을 발견했다. / 참가자들이 다른 한쪽 귀로 들리는 메시지가 남자가 말한 것인지 혹은 여자가 말한 것인지, 영어인지 다른 외국어인지, 심지어 실제 단어로 구성된 것인지조차 알아차리기가
-> 영리하게도? 이 실험을 진행해서 결과를 알아냈던 Cherry 에 대한 칭찬입니다. (실험에 참가했던 피실험자가 아니구요)
-> 결론 : 양쪽 귀로 들리는 다른 메시지를 동시에 알아차리는 것은 불가능하다!
for his participants to know : to 부정사의 의미상의 주어입니다(고1 필수과정입니다)
for A to V : A가 V하는 것 .... 등으로 해석합니다. 중요한 것은 for A 를 A가 라고 해석하는 겁니다.
복습하기
Cleverly, Cherry found it was impossible for his participants to know whether the message in the other ear was spoken by a man or woman, in English or another language, or was even comprised of real words at all!
영리하게도, Cherry는 참가자들이 다른 한쪽 귀로 들리는 메시지가 남자가 말한 것인지 혹은 여자가 말한 것인지, 영어인지 다른 외국어인지, 심지어 실제 단어로 구성된 것인지조차 알아차리기가 전혀 가능하지 않다는 것을 발견했다.
혼자하기
In other words, people could not process two pieces of information at the same time.
분석하기
In other words, / people could not process two pieces of information at the same time.
다시 말해서, / 사람들은 두 개의 정보를 동시에 처리할 수 없었다.
-> 이것은 멀티태스킹이 안된다는 말과는 다릅니다.
멀티태스킹이란 '동시에 두 개의 종류가 다른 일을 하는 것'을 뜻하죠. 예를 들어, 전화를 받아 통화하면서 돈계산을 하는 것 같은 일이 멀티태스킹입니다.
복습하기
In other words, people could not process two pieces of information at the same time.
다시 말해서, 사람들은 두 개의 정보를 동시에 처리할 수 없었다.
이젠 동의어가 포함된 어휘정리 자료입니다!
영어 (English) | 한국어 (Korean) | 유의어 (Synonym) |
studies | 연구 | research |
participants | 참가자 | subjects |
listened | 들었다 | heard |
voices | 목소리 | sounds |
determine | 판단하다 | decide |
listen | 듣다 | hear |
people | 사람들 | individuals |
repeat | 반복하다 | echo |
shadowing | 따라말하기 | mimicking |
contained | 포함되었다 | included |
speaking | 말하는 | talking |
trick | 속임수 | strategy |
totally | 완전히 | completely |
focus | 집중하다 | concentrate |
main | 주요한 | primary |
hear | 듣다 | listen |
talking | 말하는 | speaking |
impossible | 불가능한 | not possible |
know | 알다 | understand |
message | 메시지 | communication |
man | 남자 | male |
woman | 여자 | female |
English | 영어 | English language |
language | 언어 | communication system |
even | 심지어 | also |
comprised | 구성되었다 | composed |
real | 실제의 | actual |
words | 단어들 | terms |
process | 처리하다 | handle |
pieces | 조각들 | parts |
information | 정보 | data |
same time | 동시에 | simultaneously |
자, 이제 변형문제를 풀어볼까요??
변형문제 1 |
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 것은? |
In the studies of Colin Cherry at the Massachusetts Institute for Technology back in the 1950s, his participants listened to voices in one ear at a time and then through both ears in an effort to determine ①whether we can listen to two people talk at the same time. One ear always contained a message ②which the listener had to repeat back (called “shadowing”) while the other ear included people speaking. The trick was to see ③if you could totally focus on the main message and also hear someone talking in your other ear. Cleverly, Cherry found it was impossible for his participants ④to know whether the message in the other ear was spoken by a man or woman, in English or another language, or was even comprised of real words at all! In other words, people could not process two pieces of ⑤information at the same time. |
정답은?
②which -> that
One ear always contained a message ②which the listener had to repeat back (called “shadowing”) while the other ear included people speaking.
a message that + 완전문 : 동격의 접속사 that 입니다.
앞의 명사 a message만 보고 which 를 쓰면 틀릴 수 있습니다. (참고로 which + 불완전문 입니다)
변형문제 2 |
다음 밑줄 친 부분 중 문맥상 어색한 것은? (원문 변형 어휘문제입니다) |
In the studies of Colin Cherry at the Massachusetts Institute for Technology back in the 1950s, his participants listened to voices in one ear at a time and then through both ears in an effort to ①decide whether we can listen to two people talk at the same time. One ear always ②included a message that the listener had to repeat back (called “shadowing”) while the other ear included people speaking. The trick was to see if you could totally ③concentrate on the main message and also hear someone talking in your other ear. Cleverly, Cherry found it was ④evident for his participants to know whether the message in the other ear was spoken by a man or woman, in English or another language, or was even comprised of real words at all! In other words, people could not ⑤handle two pieces of information at the same time. |
정답은?
④evident (분명한) -> impossible
참고 :
①decide (원문 : determine )
②included (원문 : contained )
③concentrate (원문 : focus )
⑤handle (원문 : process )
변형문제 3 |
다음 글에 이어질 순서를 정하시오. |
In the studies of Colin Cherry at the Massachusetts Institute for Technology back in the 1950s, his participants listened to voices in one ear at a time and then through both ears in an effort to determine whether we can listen to two people talk at the same time. |
(A) Cherry found it was impossible for his participants to know whether the message in the other ear was spoken by a man or woman, in English or another language, or was even comprised of real words at all! In other words, people could not process two pieces of information at the same time. (B) The trick was to see if you could totally focus on the main message and also hear someone talking in your other ear. Cleverly, (C) One ear always contained a message that the listener had to repeat back (called “shadowing”) while the other ear included people speaking. |
정답은?
C-B-A
변형문제 4 |
다음 중 글의 흐름과 무관한 것은? |
In the studies of Colin Cherry at the Massachusetts Institute for Technology back in the 1950s, his participants listened to voices in one ear at a time and then through both ears in an effort to determine whether we can listen to two people talk at the same time. ①One ear always contained a message that the listener had to repeat back (called “shadowing”) while the other ear included people speaking. ②The trick was to see if you could totally focus on the main message and also hear someone talking in your other ear. ③Just because the subjects in the experiment understood what they had heard exactly didn't mean that they knew how to respond to others appropriately. ④Cleverly, Cherry found it was impossible for his participants to know whether the message in the other ear was spoken by a man or woman, in English or another language, or was even comprised of real words at all! ⑤In other words, people could not process two pieces of information at the same time. |
정답은?
③Just because the subjects in the experiment understood what they had heard exactly didn't mean that they knew how to respond to others appropriately.
③ 실험의 피험자들이 그들이 들은 것을 정확히 이해했다고 해서 그들이 다른 사람들에게 적절하게 반응하는 방법을 안다는 것을 의미하지는 않았다.
변형문제 5 |
다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은? |
In the studies of Colin Cherry at the Massachusetts Institute for Technology back in the 1950s, his participants listened to voices in one ear at a time and then through both ears in an effort to determine whether we can listen to two people talk at the same time. One ear always contained a message that the listener had to repeat back (called “shadowing”) while the other ear included people speaking. The trick was to see if you could totally focus on the main message and also hear someone talking in your other ear. Cleverly, Cherry found it was impossible for his participants to know whether the message in the other ear was spoken by a man or woman, in English or another language, or was even comprised of real words at all! In other words, people could not process two pieces of information at the same time. ①②③④⑤ |
↓ |
Colin Cherry's studies in the 1950s showed that people ______(A)______to simultaneously process two ____(B)______pieces of information, even when listening to voices in both ears. (A) (B) ① struggle different ② tend similar ③ expect identical ④ intend familiar ⑤ determine separate |
정답은?
① struggle different
Colin Cherry's studies in the 1950s showed that people struggle to simultaneously process two different pieces of information, even when listening to voices in both ears.
1950년대 콜린 체리(Colin Cherry)의 연구에 따르면 사람들은 양쪽 귀로 목소리를 들을 때에도 서로 다른 두 가지 정보를 동시에 처리하는 데 어려움을 겪고 있습니다.
참고 :
② tend 경향이 있다 similar 비슷한
③ expect 기대하다 identical 동일한
④ intend 의도하다 familiar 친숙한
⑤ determine 결정하다 separate 별도의
지금까지 모의고사변형문제월드 미키박쌤의
2022년 9월 고1 모의고사 34번 분석 및 변형문제를 연습하셨습니다.
다음 자료인 2022년 9월 고1 모의고사 35번 분석 및 변형문제도 확인해보실까요?
이 외에도
구글, 다음, 네이버, 유튜브에서 모의고사변형문제월드 미키박쌤이라고 검색하시면
정말 많은 모의고사 변형문제 자료들을 무료로 활용하실 수 있습니다.
문법에 대한 기본기를 더 다지시려면
재미짐영어미키박쌤 블로그를 활용하시면 됩니다.
https://jammygymenglish.tistory.com
'2022년 9월 고1모의고사 변형문제' 카테고리의 다른 글
2022년 9월 고1모의고사 22번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.07.05 |
---|---|
2022년 9월 고1모의고사 21번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.07.04 |
2022년 9월 고1모의고사 20번 해설 및 변형문제(무료) (0) | 2023.07.03 |
2022년 9월 고1모의고사 31번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.05.01 |
목동 미키박쌤의 2022년 9월 고1모의고사 29번 분석 및 변형문제(무료) (0) | 2023.04.26 |