3등급이 전교 1등으로!
(목동 영일고, 송도 박문여고)
안녕하세요 모의고사변형문제월드 목동 미키박 쌤입니다.
바로 목동 영어 미키박 쌤과 함께라 가능했습니다!
오늘은 수능특강 라이트 영어 11강 Gateway 한 줄 해석 및 어법 연습문제 자료입니다.
순서는 다음과 같습니다.
1. 한 줄 해석 및 어법 주의사항 확인(괄호 안의 X형태는 틀린 형태입니다)
2. 혼자 연습해오기
3. 어법변형문제 풀어보기
그럼 시작합니다.
Here we go!
1. 한 줄 해석 및 어법 주의사항 확인(괄호 안의 X형태는 틀린 형태입니다)
Jeffrey A. Rodgers, a vice president of a big company, was once taught (teaching - X) the simple idea of pausing to refresh.
한 대기업의 부사장인 Jeffrey A. Rodgers는 예전에 원기 회복을 위해 잠시 멈추는 간단한 아이디어를 배웠다.
-> taught (teaching - X)
수동태입니다. 부사장이 배웠다 -> be taught 의 형태가 옳습니다.
It began when Jeff realized that as he drove home from work each evening his mind was (to be - X) still focused on
work-related projects.
그것은 Jeff가 매일 저녁 직장에서 집으로 차를 몰고 가던 중 자신의 마음이 아직도 업무 관련 프로젝트에 집중되어 있다는 것을 깨달았을 때 시작되었다.
-> was (to be - X)
주어가 his mind 이므로 동사자리인 was 가 옳습니다.
시험에서는 동사와 준동사의 구분을 묻는 문제가 많이 출제됩니다.
We all know this feeling.
우리는 모두 이 기분을 안다.
We may have left (leave - X) the office physically, but we are very much still there mentally, as our minds get caught in the endless loop of replaying the events of today and worrying (worried - X) about all the things we need to get done the following day.
우리는 육체적으로는 사무실을 떠났을지 모르지만, 정신적으로는 매우 많이 아직 그곳에 있는데, 왜냐하면 우리의 마음이 오늘의 사건들을 재생하고 이튿날 처리해야 할 필요가 있는 모든 일에 대해 걱정하는 끝없는 루프에 사로잡혀 있기 때문이다.
-> have left (leave - X)
may have left : 떠났을지도 모른다 / may leave : 떠날지도 모른다
-> worrying (worried - X)
and 로 보아 앞의 replaying ~ 과 같은 자리입니다.
등위접속사 and 를 이용한 병렬
So now, as he gets to the door of his house, he applies what (that - X) he calls “the pause that refreshes.”
그래서 지금, 집 문 앞에 이르러, 그는 자칭 ‘원기를 회복하게 하는 멈춤’을 적용한다.
-> what (that - X)
what + 불완전문 = 명사절
that + 완전문 = 명사절
본문에서는 calls 의 목적어가 없는 '불완전문'이므로 what 이 옳습니다.
He stops for just a moment. He closes his eyes. He breathes in and out once: deeply and slowly.
그는 아주 잠깐 멈춘다. 그는 눈을 감는다. 그는 한 번, 깊게 그리고 천천히 숨을 들이쉬고 내쉰다.
As he exhales, he lets the work issues fall (to fall - X) away.
숨을 내쉬면서 그는 일과 관련된 문제를 서서히 사라지게 한다.
-> fall (to fall - X)
let + 목적어 + 동사원형(목적격보어) 입니다.
This allows him to walk (walking - X) through the front door to his family with more singleness of purpose.
이렇게 하고 나면 그는 한 가지 목표에 더 몰두하면서 현관문을 통해 그의 가족에게 걸어갈 수 있게 된다.
-> to walk (walking - X)
allow + 목적어 + to 부정사(목적격보어) 입니다.
to 부정사를 목적격보어로 취하는 동사류
It supports the sentiment attributed to Lao Tzu: “In work, do what you enjoy. In family life, be completely
present.”
그것은 노자가 말한 것으로 여겨지는 다음과 같은 정서를 뒷받침한다. “직장에서는 당신이 즐기는 것을 하라. 가정생활에서는 온전히 참여하라.”
2. 혼자 연습해오기
Jeffrey A. Rodgers, a vice president of a big company, was once taught (teaching - X) the simple idea of pausing to refresh.
It began when Jeff realized that as he drove home from work each evening his mind was (to be - X) still focused on
work-related projects.
We all know this feeling.
We may have left (leave - X) the office physically, but we are very much still there mentally, as our minds get caught in the endless loop of replaying the events of today and worrying (worried - X) about all the things we need to get done the following day.
So now, as he gets to the door of his house, he applies what (that - X) he calls “the pause that refreshes.”
He stops for just a moment. He closes his eyes. He breathes in and out once: deeply and slowly.
As he exhales, he lets the work issues fall (to fall - X) away.
This allows him to walk (walking - X) through the front door to his family with more singleness of purpose.
It supports the sentiment attributed to Lao Tzu: “In work, do what you enjoy. In family life, be completely
present.”
3. 어법변형문제 풀어보기
다음 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 곳을 모두 찾아 올바르게 고치시오.
Jeffrey A. Rodgers, a vice president of a big company, was once ①teaching the simple idea of pausing to refresh. It began when Jeff realized that as he drove home from work each evening his mind ②to be still focused on work-related projects. We all know this feeling. We may ③have left the office physically, but we are very much still there mentally, as our minds get caught in the endless loop of replaying the events of today and ④worried about all the things we need to get done the following day. So now, as he gets to the door of his house, he applies ⑤that he calls “the pause that refreshes.” He stops for just a moment. He closes his eyes. He breathes in and out once: deeply and slowly. As he exhales, he lets the work issues ⑥to fall away. This allows him ⑦to walk through the front door to his family with more singleness of purpose. It supports the sentiment attributed to Lao Tzu: “In work, do what you enjoy. In family life, be completely present.”
정답은?
①taught (teaching - X)
②was (to be - X)
④worrying (worried - X)
⑤what (that - X)
⑥fall (to fall - X)
지금까지 모의고사변형문제월드 미키박쌤의
수능특강 라이트 영어 11강 Gateway 한 줄 해석 및 어법 연습문제 자료였습니다.
다음 자료인 수능특강 라이트 영어 11강 1번 한 줄 해석 및 어법 연습문제 자료도 확인해보실까요?
이 외에도
구글, 다음, 네이버, 유튜브에서 모의고사변형문제월드 미키박쌤이라고 검색하시면
정말 많은 모의고사 변형문제 자료들을 무료로 활용하실 수 있습니다.
그리고, 영문법에 대한 유용한 자료는
재미짐영어 미키박쌤을 확인해보세요.
감사합니다!
'수능특강라이트영어 > 수특라이트 11강' 카테고리의 다른 글
수능특강 라이트 영어 11강 5번 한 줄 해석 및 어법 연습문제(무료) (0) | 2023.08.30 |
---|---|
수능특강 라이트 영어 11강 4번 한 줄 해석 및 어법 연습문제(무료) (0) | 2023.08.30 |
수능특강 라이트 영어 11강 3번 한 줄 해석 및 어법 연습문제(무료) (0) | 2023.08.29 |
수능특강 라이트 영어 11강 2번 한 줄 해석 및 어법 연습문제(무료) (0) | 2023.08.29 |
수능특강 라이트 영어 11강 1번 한 줄 해석 및 어법 연습문제(무료) (0) | 2023.08.29 |